Connect with us

Aeroportul Iași: 25 de destinații, infrastructură precară

Mobilitate urbană

Aeroportul Iași: 25 de destinații, infrastructură precară

Pasagerii care aleg Aeroportul Iași au la dispoziție 22 de destinații în 11 țări, la care se adaugă 3 rute interne. Pe timp de vară, alte 4 rute externe intră în operabilitate pe curse sezoniere. Lipsesc în continuare destinații în huburi aeriene precum Frankfurt sau Amsterdam, dar cursele spre Viena sau Bruxelles oferă totuși pasagerilor posibilitatea de a ajunge aproape oriunde în lume. La finalul acestui text puteți consulta lista integrală a destinațiilor.

Chiar dacă Iașul rămâne bine conectat cu Europa pe cale aeriană, deficiențele de la aerogara ieșeană sunt multiple și, pe lângă disconfortul pe care îl resimt pasagerii, aspectul general este unul de aeroport mic cu mari probleme în a face față la peste un milion de pasageri anual.

Wizz Air a făcut un pas decisiv în a deveni operatorul dominant la Aeroportul Iași: a anunțat 6 noi zboruri, 2 rute fiind o noutate pentru aerogara ieșeană (Berlin și Bari). Zborurile sunt disponibile de la 1 august 2020 (alături de cele două menționate mai sunt Barcelona, Torino, Verona și Londra) și, în același timp, Wizz Air va crește frecvența altor patru zboruri: Roma (de la 2 la 5 săptămânale), Bologna (de la 2 la 3), Bruxelles (de la 2 la 3) și Tel Aviv (de la 3 la 4 curse).

Wizz Air își extinde capacitatea în Iași cu 33%”, au declarat reprezentanții companiei. Totodată, operatorul va aloca încă o aeronavă la Iași de anul viitor.

Operatorul din Ungaria devine cel mai important jucător de la Aeroportul Iași cu un număr de 20 de rute, fiind urmat de Blue Air (9 rute), TAROM (4 rute) și Austrian Airlines (o rută). În total, patru companii operează 34 de curse spre 22 destinații externe și 3 interne.

Anunțul Wizz Air vine după ce Aeroportul Iași a înregistrat prima scădere a numărului de pasageri după modernizarea aerogării: în luna august au fost înregistrați 133.365 pasageri față de 142.839 în august 2018 (scădere de 6,6%).

Iașul este cel mai bine conectat cu Italia (8 destinații), Germania (4 destinații), Marea Britanie (2 destinații) și câte una în Israel, Franța, Spania, Belgia, Olanda, Danemarca, Cipru și Austria.

Țările conectate cu aeroportul ieșean (lipsesc Israel și Cipru din ilustrație)

În schimb, actuala conducere a aerogării ieșene nu a reușit încă să implementeze și alte proiecte de modernizare după 2015, investițiile lipsind cu desăvârșire în ultimii ani.

Servicii simple precum afișarea zborurilor în aeroport nu există la Iași, aspect de natură să creeze probleme celor care ajung pentru prima dată la aerogara și care arată o lipsă de profesionalism din partea conducerii Aeroportului Internațional. Într-o discuție anterioară cu directorul aerogării, Cătălin Bulgariu a invocat costurile mari pentru realizarea și întreținerea unei astfel de investiții, respectiv circa 800.000 euro/an. La lipsa acestor servicii, se adaugă inexistența unui terminal care să arate cât de cât modern și cu o capacitate de procesare a pasagerilor în concordanță cu afluxul actual de călători.

Totuși, Iașul rămâne cel mai mare aeroport regional și unul dintre cele mai importante din țară. Pe termen mediu și lung, în lipsa unor investiții, acest statut poate fi pierdut rapid dacă nu vor fi implementate proiecte care să crească atractivitatea aerogării.

Lista operatorilor și a curselor aeriene:

  • TAROM: București, Cluj, Timișoara, Tel Aviv [4 rute]
  • Blue Air: București, Paris (Beauvais), Londra (Luton), Roma (Fiumicino), Barcelona, Bruxelles, Koln (Bonn), Munchen, Torino [9 rute]
  • Wizz Air: Milano (Bergamo), Veneția (Treviso), Londra (Luton), Larnaca, Bologna, Tel Aviv, Catania, Roma (Ciampino), Dortmund, Paris (Beauvais), Eindhoven, Billund, Bruxelles (Charleroi), Liverpool, Barcelona, Bari, Torino, Berlin (Schonefeld), Londra (Southend) și Verona [20 rute]
  • Austrian Airlines: Viena [o rută]
  • Sezoniere: Air Bucharest (Enfidha – Tunisia, Antalya), AMC Airlines (Hurghada – Egipt), Aegean (Heraklion), Onur (Antalya), Blue Air (Antalya, Heraklion) și Tarom (Antalya) [8 curse]

Coordonator al proiectului Apix.ro, lucrează în presă din anul 2005. De-a lungul timpului, a colaborat atât cu mass-media locale, cât și centrale.

Texte din arhiva categoriei Mobilitate urbană

EXCLUSIV apix.ro:

Mobilitate urbană

Facebook

Tu știi în ce cartier stai?

Cele mai citite articole din ultima lună:

Studii și analize

Mișcări civice

To Top