Connect with us

FOTO Cum vor arăta pasajele din Podu Roș

Investiția a fost estimată la peste 15 milioane euro

Mobilitate urbană

FOTO Cum vor arăta pasajele din Podu Roș

Primăria Iași a stabilit forma finală a pasajelor care ar urma să fluidizeze circulația rutieră în intersecția Podu Roș. Costul investiției este estimat la 70,7 milioane lei, iar durata de execuție la 18 luni. Proiectul ar putea fi implementat cu bani dintr-un credit ce va fi contractat de municipalitate. Investiția va fi aprobată joi, 20 decembrie, de către plenul Consiliului Local (CL) Iași. Însă, proiectul este în continuare blocat la Comisia de monumente istorice care refuză să emită un punct de vedere în scris.

Plan general:

Principalii indicatori ai investiției:

  • pasajele vor fi construite deasupra albiei și râul Bahlui, și nu în prelungirea actualelor benzi de circulație de pe Splaiuri. Astfel pe durata construcției, circulația din zonă va fi afectată doar parțial
  • potrivit proiectului, pasajele vor avea două sensuri giratorii suspendate, care vor asigura zone de întoarcere, pe ambele pasaje fiind circulație în sens unic: cel de pe mal drept va asigura circulaţia în sens unic pe direcţia Podul de Piatră bd. Tudor Vladimirescu, iar cel de pe mal stâng pe direcţia bd. Mangeron Podul de Piatră
  • fiecare pasaj are o lăţime de 7 m, dar lungimea diferă: pasajul mal drept are aproape 552 m, iar cel de pe mal stâng ajunge la circa 547 m. Pasajele vor avea o zonă de siguranță pe o lățime de 1,5 m (refugiu în caz de avarii), o pistă de 1,5 m, iar restul va fi destinat circulației rutiere
  • important: pasajele nu vor avea trotuare, circulația va fi deschisă doar autovehiculelor și bicicletelor

„Amplasamentul propus pentru executarea obiectivului de investiţie se încadrează într-o suprafaţă de circa 16.000 mp, zonă de şes situată în proximitatea albiei Baluiului şi delimitată de parcul de lângă Biserica Lipovenească, sensul giratoriu propriu-zis al intersecţiei Podu Roş, esplanada către şos. Nicoli­na şi Facultatea de Construcţii împreună cu parcul aferent”, se arată în proiectul de hotărâre care va fi supus dezbaterii plenului CL.

În document se mai precizează că sensurile giratorii au fost prevăzute pentru deblocarea pasajelor, în cazul producerii unor ambuteiaje din diferite motive. „Sensurile giratorii pot transfera fluxul între cele două pasaje, respectiv accesul pe cele Splaiuri”, au adăugat șefii din Primărie.

Planșa urbanistică a pasajelor:

Proiectul a fost întocmit de către Pod Proiect SRL, firmă ce a solicitat avizul Comisiei de monumente istorice încă din martie 2018. Însă, până acum, Comisia nu a dat un răspuns favorabil.

Viceprimarul Radu Botez, inițiatorul pasajelor, a declarat că municipalitatea va face o adresă imperativă prin care va solicita un răspuns în scris și are în vedere inclusiv o acțiune în instanță în cazul unui aviz nefavorabil.

Galerie FOTO:

Texte din arhiva categoriei Mobilitate urbană

EXCLUSIV apix.ro:

Mobilitate urbană:

Facebook

Tu știi în ce cartier stai?

reclamă TSM

Cele mai citite articole din ultima lună:

To Top