Connect with us

Pasajele din Podu Roș au undă verde

Pasajele vor avea două sensuri giratorii suspendate

Proiecte publice

Pasajele din Podu Roș au undă verde

Proiectul pasajelor din Podu Roș a fost deblocat. După aproape un an de când a fost propus Comisiei pentru monumente istorice, membrii forului au dat aviz favorabil în ultima ședință desfășurată recent. Investiția se ridică la peste 86 milioane lei. Dacă identifică o sursă de finanțare, Primăria are undă verde să înceapă proiectul.

Cum vor arăta pasajele:

Vezi mai multe fotografii cu proiectul Primăriei

Principalii indicatori ai investiției:

  • pasajele vor fi construite deasupra albiei și râul Bahlui, și nu în prelungirea actualelor benzi de circulație de pe Splaiuri. Astfel pe durata construcției, circulația din zonă va fi afectată doar parțial
  • potrivit proiectului, pasajele vor avea două sensuri giratorii suspendate, care vor asigura zone de întoarcere, pe ambele pasaje fiind circulație în sens unic: cel de pe mal drept va asigura circulaţia în sens unic pe direcţia Podul de Piatră – bd. Tudor Vladimirescu, iar cel de pe mal stâng pe direcţia bd. Mangeron – Podul de Piatră
  • fiecare pasaj are o lăţime de 7 m, dar lungimea diferă: pasajul mal drept are aproape 552 m, iar cel de pe mal stâng ajunge la circa 547 m. Pasajele vor avea o zonă de siguranță pe o lățime de 1,5 m (refugiu în caz de avarii), o pistă de 1,5 m, iar restul va fi destinat circulației rutiere
  • important: pasajele nu vor avea trotuare, circulația va fi deschisă doar autovehiculelor și bicicletelor

„Amplasamentul propus pentru executarea obiectivului de investiţie se încadrează într-o suprafaţă de circa 16.000 mp, zonă de şes situată în proximitatea albiei Baluiului şi delimitată de parcul de lângă Biserica Lipovenească, sensul giratoriu propriu-zis al intersecţiei Podu Roş, esplanada către şos. Nicolina şi Facultatea de Construcţii împreună cu parcul aferent”, se arată într-o hotărâre adoptate recent de plenul Consiliului Local.

În document se mai precizează că sensurile giratorii au fost prevăzute pentru deblocarea pasajelor, în cazul producerii unor ambuteiaje din diferite motive. „Sensurile giratorii pot transfera fluxul între cele două pasaje, respectiv accesul pe cele Splaiuri”, au adăugat șefii din Primărie.

Texte din arhiva categoriei Proiecte publice

EXCLUSIV apix.ro:

Mobilitate urbană

Facebook

Tu știi în ce cartier stai?

Cele mai citite articole din ultima lună:

Studii și analize

Mișcări civice

To Top