Connect with us

Petiția Uber a stârnit un interes major

Mobilitate urbană

Petiția Uber a stârnit un interes major

Sub sloganul „#continuăm”, Uber, Clever și Bolt au lansat o petiție prin care vor să sensibilizeze autoritățile pentru a reglementa serviciile de transport de tip „ridesharing”. La câteva zile de la lansarea petiției, aproape 300.000 de persoane au semnat. În schimb, la Iași, primarul Mihai Chirica nu susține activitatea Uber („nu este reglementată”) și, mai mult, spune că nu are siguranța faptului că un șofer partener al aplicației nu ar putea fi „un infractor eliberat condiționat, un violator sau altceva” (contextul în care a făcut această declarație este la finalul textului).

Petiția poate fi semnată AICI.

„Activitatea serviciilor de ridesharing și a șoferilor parteneri este 100% fiscalizată. Șoferii sunt înregistrați fiscal în diverse forme, plata se face într-un cont bancar. Între 75% și 80% din încasările fiecărei curse revin șoferilor parteneri. Uber, Bolt și Clever plătesc în România taxe și impozite mai mari decât toate firmele de taxi”, spun reprezentanții principalelor aplicați de ridesharing.

Uber a intrat recent pe piața ieșeană, dar noile reglementări date de guvernarea PSD-ALDE au limitat semnificativ numărul șoferilor parteneri. La acest moment, de multe ori aplicația arată că nu există nicio mașină disponibilă sau timpii de așteptare au crescut foarte mult. Șoferii parteneri se tem de amenzile pe care le pot încasa și de faptul că polițiștii le pot ridica plăcuțele de înmatriculare.

„Guvernul a emis o Ordonanță de Urgență, intrată în vigoare pe 16 mai, ce modifică legea taximetriei. În urma acestei modificări, a început un val de abuzuri din partea taximetriștilor și a poliției asupra șoferilor parteneri: amenzi, intimidări, bătăi, mașini confiscate. Prin urmare, numărul șoferilor activi pe platformă a scăzut cu 25% într-o singură zi, iar timpul de așteptare s-a mărit la peste 10 minute”, spun reprezentanții celor trei firme.

La Iași, primarul Mihai Chirica a precizat că nu este de acord cu activitatea Uber atât timp cât ea nu este reglementată.

„Toate instituțiile statului trebuie să aplice prevederea legală fără niciun fel de întârziere atât timp cât nu există alt cadru legal care să justifice prezența lor (șoferii ridesharing, n.r.) la stradă. Când legea se va modifica, o vom aplica. Nu avem nimic împotriva Uber, avem împotriva faptului că nu este reglementat. Voi aveți atestat, vă știe Poliția, vă știm noi, vă știm ca pe familia noastră. Dacă se întâmplă o infracțiune într-un taxi, noi aflăm primii pentru că știm exact cine a făcut-o după numărul de înregistrare, după bulină. Dacă copilul meu se urcă într-o mașină Uber, eu nu știu dacă ea este condusă de un infractor eliberat condiționat, un violator sau altceva. Păi nu am siguranța. El trebuie să fie reglementat și în felul acesta piața e liberă. Dar, până când nu se reglementează, eu nu sunt pentru a susține o activitatea nereglementată. Este un serviciu public care trebuie să fie în grija autorităților pentru a fi și voi protejați pentru că sunteți plătitori de taxe”, a declarat primarul Mihai Chirica, cu ocazia unei discuții pe care a avut-o cu taximetriștii la protestul acestora din urmă din 17 mai.

Texte din arhiva categoriei Mobilitate urbană

EXCLUSIV apix.ro:

Mobilitate urbană

Facebook

Tu știi în ce cartier stai?

Cele mai citite articole din ultima lună:

Studii și analize

Mișcări civice

To Top