Connect with us

PMI pregătește refacerea a două pasaje importante: investiție de 71 milioane lei

Mobilitate urbană

PMI pregătește refacerea a două pasaje importante: investiție de 71 milioane lei

Primăria a recepționat studiile de fezabilitate aferente proiectelor de refacere a pasajului Alexandru cel Bun și pasajului Socola. În ședința Consiliului Local (CL) din 31 ianuarie, consilierii locali vor aproba indicatorii tehnico-economici ai investițiilor. Deocamdată, nu e clară sursa de finanțare pentru lucrările propriu-zise sau când ar putea începe. În orice caz, Primăria trebuie să asigure fondurile și să lanseze licitația de execuție, astfel că în acest an e puțin probabil ca vreunul dintre pasaje să intre în șantier.

Totuși, finalizarea studiilor de fezabilitate este un pas în demersul de a reface cele două pasaje.

În cazul pasajului Socola, investiția a fost estimată la 34 milioane lei (inclusiv TVA), sumă din care valoarea lucrărilor de execuție ajunge la 26,6 milioane lei.

Componentele investiției: reabilitare pasaj cu lungimea totală de 463 metri, montarea unei suprastructuri noi (220 metri), modernizarea carosabil (5.400 mp), modernizarea trotuarelor (2.300 mp), modernizarea sistemului de iluminat cu sistem de tip LED, montare parapeți de siguranță (929 metri), consolidarea suprastructurii cu placă de suprabetonare, consolidarea infrastructurii și lărgirea rampei de acces (122 metri).

Conform studiului tehnic, durata totală de execuție este de 12 luni de la semnarea contractului de lucrări.

„Pasajul superior Socola a fost construit în anul 1960 de către Antepriza Construcții Montaj nr. 2 – Brigada Iași, pe baza unui proiect tehnic întocmit de Institutul Județean de proiectare Iași. În anul 1985, pasajul a fost reabilitat, atât prin înlocuirea completă a suprastructurii, cât și lărgirea căii la 4 benzi de 3,5 metri lățime fiecare și 2 trotuare pietonale. Înlocuirea suprastructurii și lărgirea căii de pod și pe rampele de acces au impus și modificarea alcătuirii constructive a elevațiilor infrastructurilor”, se arată în proiectul de hotărâre.

Studiul tehnic realizat în 2019 de Pod Proiect SRL a relevat faptul că se impun lucrări de reabiltiare a pasajeului și înlocuirea unor elemente structurale puternic degradate. Potrivit proiectului, după executarea lucrărilor, durata de viață este de 100 de ani. Un alt avantaj este că va crește numărul de bezi de la 4 la 5, în condițiile lucrările nu necesită realizarea unor infrastructuri între liniile de cale ferată.

În ceea ce privește pasajul ACB, investiția a fost estimată la 37,6 milioane lei (inclusiv TVA), în condițiile în care lucrările de execuție ajung la 33,4 milioane lei.

Principalii indicatori tehnici ai investiției: pasajul are o lungime de 523 metri, modernizarea carosabilului (8.800 mp), modernizarea trotuarelor (2.500 mp), un nou sistem de iluminat (tip LED), noi parapeți de siguranță (1.042 metri), modernizarea căii de rulare pe pasaj și pe rampe (peste 500 metri), consolidarea infrastructurii și consolidarea zidurilor de sprijin (712 metri).

Durata de execuție a lucrărilor a fost stabilită la 14 luni.

Pasajul ACB a fost construit în perioada 1977 – 1980, iar studiul tehnic întocmit anul trecut a relevat faptul că se impun lucrări de reabilitare a obiectivului.  

Coordonator al proiectului Apix.ro, lucrează în presă din anul 2005. De-a lungul timpului, a colaborat atât cu mass-media locale, cât și centrale.

Texte din arhiva categoriei Mobilitate urbană

EXCLUSIV apix.ro:

Mobilitate urbană

Facebook

Tu știi în ce cartier stai?

Cele mai citite articole din ultima lună:

Studii și analize

Mișcări civice

To Top