Connect with us

Refacerea Splaiului drept scoate clădirile de birouri din Evul Mediu

foto: Google Earth

Proiecte publice

Refacerea Splaiului drept scoate clădirile de birouri din Evul Mediu

Dezvoltatorii de clădiri de birouri din zona Splai Bahlui mal drept primesc o gură de aer proaspăt. Primăria va demara în această primăvară lucrările de modernizare a carosabilului pe tot traseul inclus între Podul de Piatră și Podul Sf. Ioan.

După reabilitare, zona clădirilor de birouri de pe tronsonul Podul de Piatră – Podu Roș va fi flancată de două străzi proaspăt asfaltate și ambele cu sens unic. Calea de rulare a tramvaiului (fosta linie 5) va fi scoasă și în locul ei va fi amenajată o nouă stradă, care va fi sens unic dinspre Podu Roș, în timp ce șos. Națională va fi sens unic dinspre Podul de Piatră. În zonă se află mai multe imobile de birouri care au atras investitori importanți, ultima companie de acest fel fiind Preh, o investiție germană în software pentru industria automotive. Preh a inaugurat birourile de la Iași în martie 2017.

Proiectul privind amenajarea Splai Bahlui mal drept vizează refacerea infrastructurii pe tronsoanele şos. Naţională – Podu Roş (885 metri, partea cu calea de rulare a tramvaielor), Podu Roş – Pod Tudor Vladimirescu (1,2 km), Pod Tudor Vladimirescu – Pod Metalurgie (1,2 km), Pod Metalurgie – Pod Sf. Ioan (1,6 km) şi şoseaua Naţională (1,1 km), de la intersecţia cu b-dul Nicolae Iorga şi până la intersecţia din Podu Roş.

Totodată, vor fi îngropate în subteran şi cablurile de pe ambele părţi ale străzii. Proiectul mai prevede amenajarea de parcări (în special pe șos. Națională) și montarea de mobilier urban. Lucrările ar urma să dureze doi ani.

Costurile pentru reabilitarea Splai Bahlui mal drept ajung la 25 milioane lei, sumă care a rezultat din licitația pe care a desfășurat-o Primăria și câștigată de asocierea Conest – Viarom. Inițial, proiectul, a cărui valoare era estimată la circa 44 milioane lei, a fost lansat în august 2015, dar actualul adjudecatar al procedurii a contestat rezultatele și licitația s-a anulat în decembrie 2015. La vremea respectivă, fondurile pentru reabilitare puteau fi asigurate din surse nerambursabile europene, dar problemele din jurul licitației au dus la pierderea resurselor financiare. Ulterior, în primăvara anului 2016, municipalitatea a relansat licitația și nu mai puțin de 11 ofertanți s-au înscris la procedură. După mai multe contestații, inclusiv o acțiune în instanță, Primăria a primit undă verde pentru a semna contractul la începutul anului 2017.

Coordonator al proiectului Apix.ro, lucrează în presă din anul 2005. De-a lungul timpului, a colaborat atât cu mass-media locale, cât și centrale.

Texte din arhiva categoriei Proiecte publice

EXCLUSIV apix.ro:

Mobilitate urbană

Facebook

Tu știi în ce cartier stai?

Cele mai citite articole din ultima lună:

Studii și analize

Mișcări civice

To Top