Connect with us

Tudor Neculai: blocuri cu 10 etaje lângă case

Zona este una preponderent cu regim mic de înălțime

Investiții private

Tudor Neculai: blocuri cu 10 etaje lângă case

Proiectul celor 11 blocuri din Tudor Neculai revine în atenție: va fi dezbătut la Primărie pe 30 octombrie. Municipalitatea a alocat 30 minute (intervalul orar 12.00 – 12.30), deși inițiativa a stârnit controverse în trecut: vecinii reclamă în special regimul de înălțime. Dezbaterea de la Primărie ar putea fi ultimul pas înainte de aprobarea planului urbanistic zonal, moment după care sesizările locuitorilor din zonă ar putea fi rezolvate doar pe calea instanței.

În cadrul proiectului, inițiatorul a estimat un necesar de 600 de locuri de parcare. Traficul va fi descărcat pe o alee cu 7 metri lățime.

Amplasamentul proiectului urbanistic

Dintre cele 11 blocuri, 4 au 10 etaje, iar zona este una de case (spre Strugurilor). Celelalte șapte blocuri au fiecare câte 5 etaje și sunt în aliniamentul aleii Tudor Neculai. Proiectul urbanistic a fost lansat încă din martie 2018, moment în care unii vecini anunțaseră că vor contesta inițiativa. La 20 de luni de atunci proiectul a revenit în atenția publică fără a fi aduse modificări substanțiale.

Amplasarea celor 11 blocuri

Investiția aparține afaceristului imobiliar Gheorghe Achiței, afacerist care a avut și alte inițiative care au stârnit destule controverse, dintre care amintim trei episoade:

  • Lângă Școala „Ion Creangă” din Păcurari a demarat un proiect pentru o „parcare subterană”, dar locatarii blocurilor ANL din imediata apropiere au observat că modul în care avansa construcția nu avea nicio legătură cu vreo parcare ci mai degrabă cu un bloc în toată regula și au reușit să obțină sistarea lucrărilor. Șantierul a rămas și în prezent.
  • Pe șos. Iași – Voinești a construit mai multe blocuri cu un regim controversat, în zonă de case. Locuitorii zonei au reclamat falsuri în documentație.
  • În ianuarie 2019, Achiței a devenit primul afacerist imobiliar care și-a autodemolat o construcție, din Galata, în condițiile în care nu respectase autorizația de construire. Ulterior, a fost devoalat faptul că demolarea a intervenit astfel încât Achiței să obțină clemență de la Primăria Iași pe alte proiecte imobiliare.
O imagine via Google Earth ne arată vecinătățile: case cu regim mic de înălțime.

Din punctul de vedere al afaceristului imobiliar, asumat prin intermediul PUZ-ului, nu există probleme de trafic în zonă. Redăm, mai jos, paragraful relevant din PUZ în ceea ce privește modul în care ar urma să se desfășoară circulația rutieră:

„Principala cale de comunicație rutieră din zonă este Aleea Tudor Neculai care face legătura cu Șoseaua Nicolina. Ea are lățimea părții carosabile de 7.0m (două benzi de câte 3.5 m) și trotuare pe ambele părți, cu lățime cuprinsă între 1.5 și 2.0m. Îmbracămintea rutieră este degradată, necesitând reabilitare. În prezent nu sunt probleme legate de fluența circulației, există doar circulație rutieră în zonă, traficul rutier nu afectează funcțiunea zonei. Există transport în comun în apropiere, la Șoseaua Nicolina. În cadrul parcelei, circulația auto se face prin căi de acces cu lățimea de 9.0 metri, respectiv două benzi de câte 3.5 metri și două trotuare de 1.0m, care fac legătura cu Aleea Tudor Neculai. Se va asigura și un acces la Aleea Strugurilor, pentru a se facilita circulația. Se vor prevedea locuri de parcare în incintă (se estimează un necesar de 600 de locuri de parcare, din care circa 100 de locuri la nivelul solului, și pentru restul, la faza DTAC se vor completa cu parcare subterană), situate la distanțe de minimum 5 m de ferestrele camerelor de locuit; în aceste spații va fi interzisă gararea autovehiculelor de mare tonaj, cum ar fi autovehiculele peste 3,5 tone, autobuzele, remorcile etc., precum și realizarea activităților de reparații și întreținere auto. Platformele destinate pentru depozitarea recipientelor de colectare selectivă a deșeurilor menajere vor fi amenajate la distanță de minimum 10 m de ferestrele locuințelor, vor fi împrejmuite, impermeabilizate, cu asigurarea unei pante de scurgere și vor fi prevăzute cu sistem de spălare și sifon de scurgere racordat la canalizare, vor fi dimensionate pe baza indicelui maxim de producere a gunoiului și a ritmului de evacuare a acestuia și vor fi întreținute în permanentă stare de curățenie” – paragraf preluat din PUZ-ul publicat de Primăria Iași.

Coordonator al proiectului Apix.ro, lucrează în presă din anul 2005. De-a lungul timpului, a colaborat atât cu mass-media locale, cât și centrale.

Texte din arhiva categoriei Investiții private

EXCLUSIV apix.ro:

Mobilitate urbană

Facebook

Tu știi în ce cartier stai?

Cele mai citite articole din ultima lună:

Studii și analize

Mișcări civice

To Top