Connect with us

A fost atribuit contractul pentru construirea unui nou segment din sectorul montan al A8

autostrada a8 motca-iasi-ungheni randare proiect - imagini virtuale

Proiecte de infrastructură

A fost atribuit contractul pentru construirea unui nou segment din sectorul montan al A8

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a atribuit, marți, asocierii Danlin XXL (Lider) – Groma Hold – Intertranscom Impex SRL contractul pentru proiectarea și execuția lotului 1D Joseni-Ditrău al autostrăzii A8, conform unui comunicat primit la redacție. În paralel, CNIR a anunțat începerea oficială a lucrărilor pe sectorul montan, cu etapa de proiectare pentru Ditrău – Grințies, unde constructorul desemnat este grupul UMB.

Contractul pentru lotul cu o lungime de 14,4 kilometri din județul Harghita a fost atribuit asocierii de constructori din România și Bulgaria pentru o ofertă de 821 milioane lei (fără TVA) și poate fi semnat dacă în termen de 10 zile nu se depun contestații.

traseu joseni ditrau parte din sectorul montan A8
Traseul Joseni – Ditrău

,,Încă un lot al Autostrăzii A8 are de astăzi constructor. Chiar dacă nu prezintă provocări tehnice comparabile cu celelalte loturi de munte, lotul 1 D Joseni-Ditrău include 21 de pasaje și viaducte, 3 fiind ecoducte pentru permeabilitatea animalelor. Am făcut astăzi încă un pas important pentru a asigura o infrastructură rutieră modernă, iar la finalul lucrărilor să fie posibilă unirea celor două provincii istorice, Transilvania și Moldova și pe autostradă”, a declarat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.

Termenul de realizare este de 34 de luni (10 luni pentru proiectare și 24 luni pentru execuție lucrări). Detalii tehnice: 14,4 kilometri lungime, 21 de pasaje și viaducte (din care 3 ecoducte pentru permeabilitatea animalelor), nod rutier la Ditrău și descărcare provizorie în zona de conexiune cu lotul următor, 2A Ditrău-Grințieș, pentru a se asigura funcționarea independentă.

Pe traseul dintre Joseni și Ditrău va fi amenajat câte un spațiu de servicii (stânga/dreapta) care include zonă comercială, benzinării, 12 spații de încărcare pentru mașini electrice și toalete. Pentru lotul 2B Grințieș-Pipirig, ultimul lot al secțiunii montane a A8, ofertele sunt în etapa finală a evaluării, conform CNIR.

Start al lucrărilor pe sectorul montan

În paralel, CNIR a anunțat că a început etapa de proiectare a lotului 2A Ditrău-Grințieș, cel mai lung lot din autostrada A8. Acest moment marchează debutul lucrărilor pe sectorul montan al A8. În prima etapă va fi realizat proiectul tehnic, pe parcursul a 14 luni, după care urmează execuția lucrărilor propriu-zise.

Din informațiile APIX.ro, grupul UMB a solicitat un avans de 1% (61 milioane lei) pentru demararea etapei de proiectare. „Pentru a pregăti derularea contractului, CNIR și Antreprenorul au avut săptămâna trecută o primă întâlnire în cadrul căreia s-au discutat aspecte organizatorice, de comunicare, cât și privind asigurarea fondurilor, iar constructorul și-a manifestat intenția de a accesa avansul pentru etapa de proiectare, conform prevederilor contractuale”, potrivit CNIR.

Finanțarea proiectului este asigurată din fonduri europene nerambursabile (PT 2021-2027) și fonduri de la Bugetul de Stat, iar Ministerul Transporturilor, prin Direcția Generală Programe Europene Transport a confirmat disponibilitatea alocării fondurilor în vederea derulării contractului.

schita traseu grinties ditrau segment din autostrada a8
Traseul Ditrou – Grințieș

Lotul 2A Ditrău – Grințieș, care se desfășoară în județele Harghita și Neamț are o lungime de 37,9 kilometri, include 63 de structuri (poduri, pasaje, viaducte) și 19 tuneluri, iar durata de realizare este de 54 de luni, cu o valoare a contractului de 6,14 miliarde lei.

Aricole din categoria Proiecte de infrastructură

Schimbări în trafic:

Cele mai citite articole

To Top