Proiecte publice
A fost semnat contractul pentru proiectarea a patru poduri peste Prut: unul este în județul Iași
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat contractele pentru proiectarea a patru poduri peste Prut: Stânca-Costești, Bumbăta-Leova, Fălciu-Leca și Răducăneni-Bărboieni. Documentațiile vor fi întocmite de o firmă din Teleorman (Like Consulting) care va încasa 4,4 milioane lei.
Studiile trebuie finalizate în termen de 12 luni, iar fondurile sunt asigurate de la bugetul de stat al României. Semnarea a avut loc la Chișinău, la sediul Guvernului din Republica Moldova. „Cele 4 noi poduri, care vor fi construite după finalizarea Studiilor de Fezabilitate, vor asigura creșterea capacității de transport dintre cele două state și vor contribui la conectivitatea infrastructurii rutiere a Republicii Moldova cu România și implicit cu rețelele de transport din Uniunea Europeană”, a declarat șeful CNAIR, Cristian Pistol.

În primăvara acestui an este de așteptat că vor începe lucrările la un alt pod peste Prut, cel de la Ungheni, proiect parte din autostrada A8 Târgu Mureș – Iași – Ungheni. „Anul acesta vom lansa în licitație și contractul pentru proiectarea și execuția unui pod nou peste Prut, la Albița, care va avea 4 benzi de circulație și care va asigura conexiunea dintre infrastructura rutieră a României și cea a Republicii Moldova”, a mai spus Pistol.
- Citește și Guvernul a aprobat despăgubirile în cazul exproprierilor pentru podul de peste Prut de la Ungheni
Proiectul de la Albița va fi finanțat prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), program prin care sunt asigurate fondurile și în cazul podului de la Ungheni. Noile poduri peste Prut vor avea o serie de avantaje, printre care:
- creșterea capacității de transport dintre cele două state și contribuirea la conectivitatea R. Moldova la rețelele europene de transport TEN-T de pe teritoriul României și mai departe, de pe teritoriul celorlalte țări membre ale UE;
- fluidizarea si optimizarea fluxului de transport mărfuri cu camioanele ce trebuie operate în Portul Constanța;
- eliminarea blocajelor din punctele de trecere a frontierei.

