Connect with us

A13 înaintează: Bacăul emite certificatul de urbanism, iar CNIR explică modificările de traseu

foraje a13

Infrastructură

A13 înaintează: Bacăul emite certificatul de urbanism, iar CNIR explică modificările de traseu

Consiliul Județean Bacău a emis certificatul de urbanism solicitat de Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) pentru amplasamentul autostrăzii A13 pe teritoriul județului. Documentul acoperă municipiul Onești și comunele Oituz, Bârsănești, Bogdănești, Târgu Trotuș, Pârgărești, Gura Văii, Helegiu și Orbeni. Cererile similare au fost depuse luna trecută la consiliile județene Brașov și Covasna.

De ce a fost modificat traseul autostrăzii A13

În Brașov și Covasna, conturarea traseului a ținut cont de mai multe restricții și zone sensibile, care au impus ajustări semnificative, conform unor precizări ale CNIR:

  • evitarea rezervațiilor naturale, unde construcțiile sunt interzise potrivit OUG 57/2007 (vezi foto jos)
  • devierea traseului cu aproximativ 12 kilometri în zona poligonului CARFIL (UAT Hărman, județul Brașov), unde se desfășoară teste pirotehnice și unde regimul de siguranță limitează amplasarea infrastructurii rutiere
  • protejarea zonelor construite, prin identificarea unor soluții care să evite relocările
  • asigurarea conectivității cu rețeaua rutieră existentă și cu proiectele majore aflate în derulare, precum și cu investițiile locale planificate
a13

CNIR a precizat că investigațiile geotehnice continuă în prezent pe raza județului Bacău – prestatorul a realizat până acum 14.250 metri liniari de foraj, adică 45% din totalul asumat. În același timp, CNIR atrage însă atenția că firma este mobilizată cu o singură instalație de foraj, deși oferta prevede utilizarea a șapte instalații pentru această etapă. Studiul de fezabilitate va stabili traseul final, costurile și parametrii tehnici necesari lansării proiectării și execuției.

Traseul A13 va lega două coridoare importante: la vest, prin Codlea, de viitoarea Autostradă Sibiu-Făgăraș-Brașov și, la est, la Răcăciuni, de Autostrada Moldovei (A7).

Conform CNIR, autostrada va aduce mai multe beneficii strategice:

  • acces rapid al populației și al mediului economic la rețeaua europeană TEN-T;
  • reducerea timpilor de călătorie și creșterea siguranței rutiere;
  • conectivitate între centrele economice Brașov și Bacău;
  • condiții mai bune pentru transportul de mărfuri și spații moderne de parcare și odihnă;
  • un traseu proiectat la standarde europene, echipat cu sisteme inteligente de transport (ITS).

Aricole din categoria Infrastructură

Schimbări în trafic:

Cele mai citite articole

To Top