Connect with us

Botoșani | Luptă în instanță pentru centura prin Curtești: o miză de 50 milioane euro

e58 botosani

Infrastructură

Botoșani | Luptă în instanță pentru centura prin Curtești: o miză de 50 milioane euro

Șapte ofertanți au licitat pentru construirea centurii municipiului Botoșani (prin Curtești), un contract cu o valoare estimată la aproape 260 milioane lei. La procedură au participat inclusiv constructori din Iași precum Daroconstruct sau Eky Sam.

Licitația a fost lansată de Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană Botoșani în aprilie 2024, iar câștigătorul a fost desemnat un an mai târziu. Ofertantul clasat pe locul doi (Autotehnorom din Suceava) a atacat la Tribunal decizia, fără succes în primă instanță – între timp a fost înaintat un recurs, pentru care urmează să fie stabilit un termen de judecată.

Autotehnorom a licitat aproape 240 milioane lei pentru lucrare, cu un milion de lei mai puțin față de ofertantul câștigător (asocierea Big Conf – Construct Com – Straco Holding). Diferența a fost făcută la punctajele aferente propunerii tehnice din oferte.

În acțiunea depusă la Tribunal, Autotehnorom a reclamat că a fost depunctată în mod nejustificat. Controversa este legată de un factor de evaluare care este catalogat în mod frecvent de constructori drept un factor „subiectiv”metodologia de implementare a contractului și graficul de execuție.

Big Conf este o societate din Botoșani, iar din asocierea pe care o conduce mai fac parte Construct Com, Straco Holding, Alpenside, Ria Design Consulting, Bomaco, Muzeul Județean Botoșani, Moldocor, Loial Impex, Intelitech Group, Damiena și Eleconstructia. Consultă lista tuturor ofertanților la licitație la acest link.

Botoșaniul vrea să scoată traficul de tranzit din oraș

Potrivit documentației de atribuire a contractului, în prezent, tranzitarea municipiului Botoșani se realizează prin interiorul orașului. Dezavantajele pentru municipiu le reprezintă faptul că drumul actual de centură trece pe Bulevardul Mihai Eminescu, pe strada Petru Rareș (îngreunând traficul auto), pe strada Maior Ignat, cu carosabil îngust și cu perturbarea masivă a zonei (cartier de locuințe), apoi pe strada Kogălniceanu și Pacea (așa-numitul Ocolitor Pacea), ieșire la sensul giratoriu Sucevei – Poligon ACR (ieșire foarte aglomerată după deschiderea Parcului de Agrement Cornișa).

trafic de tranzit botosani
Traseul actual de tranzit din municipiul Botoșani

„Circulația autovehiculelor grele pe acest traseu, pe lângă faptul că produce un disconfort major locuitorilor din zonele străbătute prin poluarea datorată noxelor emise de autovehicule și prin poluarea fonică, determină și costuri ridicate de întreținere a arterelor tranzitate”, se arată în documentație.

Viitoarea centură a Botoșaniului va afecta peste 500 de parcele private de teren, urmând a fi făcute exproprieri pentru o suprafață totală de peste 600.000 mp. Traseul începe de pe raza comunei Mihai Eminescu și are punct terminus în Curtești.

Care este traseul șoselei de centură

Traseul noii șosele de centură, cu o lungime totală de 10,09 km, va ocoli municipiul Botoșani prin sud-vest, pe teritoriul comunelor Curtești și Mihai Eminescu. Acesta se desprinde din DN 29, printr-un nou sens giratoriu, și se reîntoarce în rețeaua rutieră principală la DN 28B, în zona Lebăda.

traseu centura botosani
Traseul centurii Botoșani (sursa schiței: Zona Metropolitană Botoșani)

Șoseaua este împărțită în trei sectoare:

  • Sectorul 1: între DN 29 și DJ 207N – traseu complet nou.
  • Sectorul 2: între DJ 207N și DJ 208C – tot traseu nou.
  • Sectorul 3: suprapune o porțiune din DJ 208C până la intersecția cu DN 28B – drum existent ce va fi modernizat.

Traseul include 15 curbe, traversează zone agricole și extravilane, are 2 intersecții principale cu drumuri județene (DJ 207N și DJ 208C), și prevede amenajarea de pasaje, parcări, panouri antizgomot și drumuri colectoare pentru accesul la terenurile adiacente. Rețeaua va asigura conectivitate indirectă la rețeaua TEN-T prin DN 28B și DN 29.

Aricole din categoria Infrastructură

Schimbări în trafic:

Cele mai citite articole

To Top