Mișcări civice
Buget 2020, mun. Iași/Noi propuneri primite de la cititori: trafic, parcări și parcuri
Mai multe propuneri privind bugetul local pe anul 2020 ne-au fost trimise de către cititori pe adresa redacției, în urma publicării unui material pe temă zilele trecute. Prezentăm propunerile trimise de cititori cu precizarea că, cei mai mulți dintre aceștia ne-au spus faptul că au trimis și Primăriei aceste propuneri, inclusiv în anii anterior, dar nimeni de la municipalitatea nu le-a răspuns.
Mihai Sauciuc ne-a trimis propuneri pentru îmbunătățirea traficului în trei zone „sensibile” din oraș și pentru amenajarea de parcuri în zona cartierului Frumoasa:
- fluidizarea traficului în zona Podului Nicolina: propunerea mea este să existe o trecere peste calea ferată, semaforizată dintre str. Libertății și str. Mașinii sau str. Mitropolit Varlaam, Z1 sau Z2 (în Z2 există deja trecere pietonală). Noua trecere de mașini va trebui securizată cu barieră – costurile sunt foarte mici comparative cu un pasaj suprateran sau subteran, dar trebuie un control foarte aten al traficului feroviar.
- Tudor Vladimirescu, zona Iulius Mall: în dreptul trecerii de pietoni se poate extinde strada înspre trotuar pentru a fluidiza traficul. Acolo apare un blocaj deoarece banda autobuzului se subțiază în dreptul trecerii de pietoni. Această extindere se poate executa și în dreptul parcului. În dreptul stației și pe pod sunt 2 benzi pentru mașini și una pentru tramvai, în timp ce în aceste 2 zone traficul este blocat din cauza lății drumului.
- Podul Roș – Podul Tudor: în Tudor Vladimirescu și Podul Roș, străzile paralele cu Bahluiul pot fi conectate prin treceri pe sub poduri prin adăugarea de plăci de beton, limitarea vitezei și a înălțimii și construirea de conexiuni stradale.
- parcuri în jurul cartierului Frumoasa pe următoarele amplasamente: lângă Mănăstirea Cetățuia – zona pădurii (idei de amenajare – trasee pentru alergat, zona cu hamace, activități culturale, proiecții video, sală de forță în aer liber, tiroliană, playground, restaurant în copaci, căsuțe de lemn pentru diferite magazine etc.), în jurul Mănăstirii Frumoasa, deasupra pasajului sub cale ferată ce leagă str. Libertății cu str. Plantelor, între str. Cetățuia și calea ferată (idei de amenajare – trasee pentru plimbări, terenul este lung și îngust, dar orice construcție se poate face din lemn, prin extinderea pe o platformă de lemn pentru a limita siguranța, în zonele mai late), zona de sub Podul de la Selgros între Bazar și Selgros.
Descarcă prezentarea care ne-a fost trimisă de cititor cu aceste propuneri.
Marian Tuchendria:
„Plantarea pe malul Bahluiului de copaci, reintinerirea acestor spații care în trecut aveau copaci de tot felul, iar în ultimii ani nu s-a mai avut în vedere aceste spații. Aceste înverziri ar reduce praful și zgomotul urban, dar ar crește și ‘bunăstarea’ locuitorilor care ar avea un loc plăcut de plimbare. Exemplu: delimitarea dintre Pod de Piatră până la Podul Sfântul Ioan. De altfel, și plantarea pe spațiile verzi aferente bulevardelor din Iași, un exemplu bld. Primăverii, unde an de an se plantează ‘cozi de matură’ în loc de copaci fermi care pot avea o șansă în orașul poluat numit Iași, au fost înaintate, dar fără rezultate concludente”.
Mihai Tudorache:
„Deschiderea pasajului Octav Băncilă a creat o problemă major de trafic în Păcurari, cozi întinse de la Munca Invalizilor până la AMRS care nu existau înainte. Primăria ar trebui să facă sens unic pe Păcurari – Fundație cu perechea pe Toma Cozma sau, cel puțin, să investească în crearea de benzi reversibile – o soluție simplă, puțin costisitoare, și care și-a arătat eficiența în occident. Nu înțeleg de ce au renunțat și la acei separatori de bandă din zona Bacinschi, erau bineveniți atât pentru mașinile care vor să circule în continuare spre Gară, cât și pentru autobuze care nu mai erau prinse în blocajul de la semafor. Propunerea mea pentru bugetul din acest an este să se aloce resurse mai importante de fonduri pentru tot ce înseamnă trafic, e îngrozitor traficul la Iași”.
Ionuț Bolat:
„Două aspecte ce țin de zona Moara de Foc: amenajarea zonei de sub pasajul Băncilă – realizarea unei parcări și reamenajarea parcului Băncilă. Probabil nu sunt costuri atât de mari, dar ar schimba complet zona. Terenul de pe pasajul Băncilă e o sursă permanentă de praf și poluare, stă neamenajat de peste 6 ani de când pasajul a fost inaugurat…”.
Mulțumim cititorilor care ne-au trimis propuneri și așteptăm în continuare reacții la adresa de mail apix.ro@gmail.com sau pe pagina de Facebook.