Connect with us

CFR lansează un proiect pentru electrificarea liniei Tecuci-Iași: 37 milioane lei pentru studiul de fezabilitate

cale ferata cfr

Proiecte publice

CFR lansează un proiect pentru electrificarea liniei Tecuci-Iași: 37 milioane lei pentru studiul de fezabilitate

Unitatea operațională a CFR a lansat o licitație pentru întocmirea unui studiu de fezabilitate aferente proiectului de electrificare a liniei Tecuci-Bârlad-Vaslui-Iași. Valoarea contractului ajunge la 36,7 milioane lei. Durata se ridică la 28 luni: 15 luni pentru elaborarea documentațiilor și 13 luni pentru exproprieri.

Lungimea totală a liniei este de 164 km, conform caietului de sarcini aferent licitației lansate de CFR. „Contractantul va elabora un proiect viabil care să prezinte cea mai eficientă soluție de implementare a obiectivului de investiție din punct de vedere tehnico-economic, eligibilă pentru finanțare din fonduri externe – prin Programul Transport”, se precizează în documentație.

CFR susține că lucrările ar urma să fie finanțate prin intermediul Fondului pentru Modernizare, un mecanism european prin intermediul căruia sunt alocate fonduri (și) pentru reabilitarea sistemlor energetice și îmbunătățirea eficienței energetice.

Ce așteptări are CFR după realizarea unei astfel de investiții:

  • creșterea vitezei medii de circulație a trenurilor
  • creșterea atractivității transportului feroviar pe secțiile de circulație respective
  • minimizarea efectelor negative asupra mediului prin eliminarea gazelor cu efec de seră și a substanțelor poluante generate de tracțiunea diesel care contribuie la țintele României de reducere a amprentei de carbon
  • creșterea volumului de transport pe calea ferată
  • creșterea veniturilor CFR din taxa de utilizare a infrastructurii
  • creșterea competitivității economice a întregului sector feroviar prin reducerea costurilor cu energia pe care le suportă administratorul de infrastructură și operatorii de transport feroviar
  • scăderea consumului de energie echivalent (diesel-electric), cu o pondere mai mare pe rutele cu declivitate medie și mare (peste 10%)
  • creșterea capacității secțiilor de circulație datorită creșterii tonajelor transportate cu tracțiune electrică, dar și datorită accelărilor și decelerărilor rapide specifice tracțiunii electrive
  • posibilitatea de a circula cu material rulant nou achiziționat cu fonduri europene nerambursabile
  • reducerea costurilor de exploatare în domeniul conducerii traficului
  • îmbunătățirea considerabilă a condițiilor de siguranță a traficului feroviar
  • asigurarea unor conexiuni mai rapide cu alte rute feroviare din zonă

Firmele interesate să participe la licitație pot depune oferte cel târziu pe 10 martie.

Apartamente de vânzare Iași: oferte actualizate

Articole din categoria Proiecte publice

To Top