Connect with us

Evaluarea ofertelor pentru autostrada Tg Frumos – Lețcani, întârziată: a fost depusă o contestație

autostrada a8 motca-iasi-ungheni randare proiect - imagini virtuale

Infrastructură

Evaluarea ofertelor pentru autostrada Tg Frumos – Lețcani, întârziată: a fost depusă o contestație

Unul dintre ofertanții la licitația pentru construirea tronsonului de autostradă Tg Frumos – Lețcani a depus o contestație în timpul evaluării. Turcii de la Makyol spun că două solicitări de clarificări care i-au fost adresate ar fi nelegale și ar exista riscul unor interpretări care să aducă oferta acestora „într-o situație de neconformitate”. Până la soluționarea contestației, Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) nu poate finaliza evaluarea.

Inițial, câștigătorul licitației trebuia desemnat la mijlocul lunii septembrie, dar termenul a fost prelungit. Contestația va duce la întârzieri suplimentare și, cel mai probabil, evaluarea nu va mai fi finalizată în acest an. Această secțiune din A8 are o importanță semnificativă pentru Iași: traseul la nord de Podu Iloaiei va avea rol de centură ocolitoare a acestui oraș.

Pentru autostrada Târgu Frumos – Lețcani au ofertat constructori din trei țări: România, Austria și Turcia. Potrivit CNIR, ofertele au fost depuse de Strabag și cinci asocieri conduse de Makyol, Kalyon, Biskon, Danlin XXL și IC ICTAS.

traseu tg frumos letcani autostrada a8
Traseul tronsonului de autostradă Tg Frumos – Lețcani

Ce motive invocă turcii de la Makyol

Conform contestației consultate de APIX.ro, Makyol solicită anularea a două solicitări de clarificare formulate de CNIR. „Autoritatea contractantă nu a indicat în mod concret care sunt elementele din propunerea tehnică ce se apreciază ca nefiind reflectate sau corelate corespunzător în cadrul propunerii financiare, lipsind astfel fundamentarea solidității de justificare a prețurilor aferente unor subactivități”, se arată în contestație.

Contestatarul spune că nu este reținută nicio constatare explicită privind o neconcordanță între cele două componente ale ofertei, ci se constată că autoritatea contractantă a optat, în contradicție cu propriile cerințe stabilite în fișa de date a achiziției, pentru o reinterpretare a modului de detaliere a activităților și subactivităților, prin impunerea includerii prețurilor pe subactivități, precum și pentru extinderea conținutului formularului de ofertă financiară, prin detalierea categoriilor de lucrări, „fără temei în documentația de atribuire aprobată”.

„Totodată, vă rugăm să observați că Autoritatea Contractantă nu a precizat motivele pentru care consideră că ar exista o suspiciune de necorelare între propunerea financiară și elementele propunerii tehnice, precum și motivele pentru care aceasta nu poate proceda în mod direct la verificarea corelării fără justificările de preț solicitate”, potrivit documentului citat.

În final, Makyol a susținut „într-o asemenea situație de ambiguitate a constatării și solicitării”, CNIR ar urmări să pună oferta turcilor „într-o situație de neconformitate” care să determine ca oferta „să fie respinsă ca neconformă tocmai pentru că a dat curs și a răspuns unei solicitări de clarificări nelegală, neîntemeiată și insuficient de clară”.

Aricole din categoria Infrastructură

Schimbări în trafic:

Cele mai citite articole

To Top