Investiții private
Family Market la Tomești: IULIUS va investi 28 milioane de euro, proiectul va fi gata în 2026
Compania IULIUS va investi 28 milioane de euro la Tomești într-un nou proiect Family Market, al treilea după cele din Bucium și Miroslava. Potrivit unui comunicat, vor fi amenajați 16.000 mp de spații de retail cu supermarket, fashion, sală fitness, spațiu de joacă, restaurant drive-thru, servicii. APIX.ro a relatat în premieră despre proiectul de la Tomești – complexul va fi amenajat în zona stadionului Mircea Andrioaie.
„Arealul comercial aferent unei distanțe de 10 minute cu mașina este de 55.000 de persoane, cu potențial de a fi o destinație de shopping inclusiv pentru locuitorii din Republica Moldova, fiind aproape de graniță. Pentru această nouă dezvoltare este în desfășurare procesul de avizare și autorizare. Lucrările se preconizează să demareze până la finalul acestui an, iar termenul estimat de finalizare este ultimul trimestru din 2026”, se arată în comunicatul IULIUS.
Conform oficialilor companiei, Family Market Tomești va integra atât un supermarket, cât și un mix personalizat de servicii și locații ale producătorilor locali: magazine fashion, articole sport și home&deco, pet-shop, farmacie, servicii medicale, coafor & barber shop, băcănie, cofetărie, carmangerie, croitorie și curățătorie, articole de grădină, florărie etc.
„Proiectul este unul dedicat familiilor, astfel că va include și un spațiu de joacă pentru copii, în același timp încurajând un stil de viață sănătos, prin integrarea unei săli de fitness. Mixul va fi completat cu un restaurant de tip drive-thru și cu locații de food și cafenele, pentru a oferi opțiuni de petrecere a timpului liber și a facilita interacțiunea socială”, potrivit comunicatului.
În același timp, va fi amenajat și un parc de circa 10.000 mp, cu arbori maturi, gazon și plante decorative, dar și alei pietonale și zone de activități pentru copii. Investiția presupune crearea a peste 450 de locuri de parcare dedicate proiectului, dar și lucrări de modernizare a infrastructurii, prin lărgirea străzii adiacente, realizarea unui sens giratoriu și căi de acces. Totodată, proiectul va fi deservit de locuri pentru parcarea bicicletelor și spații pentru încărcarea mașinilor electrice.
„Primele două astfel de proiecte – Miroslava și Bucium – au înregistrat vânzări în creștere de până la 33% în 2024 față de 2023, în timp ce numărul vizitatorilor a crescut cu până la aproximativ 40%. Asta pentru că, alături de retaileri și de locuitori, am reușit să propunem mixurile de servicii și produse necesare comunităților cărora ne adresăm, îmbinând brandurile îndrăgite cu producătorii autohtoni, peste 50% din chiriași fiind antreprenori locali. Experiența de până acum va fi aplicată la Family Market Tomești, o destinație care va ușura viața familiilor și le va oferi facilitățile unui stil de viață urban și actual, în imediata apropiere”, a declarat Radu Pârlea, Shopping Center Manager Family Market.
IULIUS așteaptă sugestii privind serviciile și facilitățile pe care locuitorii din zonă și le doresc prin intermediul unui formular accesibil AICI. De asemenea, antreprenorii și producătorii care doresc mai multe informații despre oportunitățile generate de Family Market Tomești pot intra în contact cu echipa de dezvoltare pe email inchirieri@family-market.ro sau la telefon 0728 856 482 ori 0232 208 812.
Despre Family Market
Sub conceptul Family Market sunt dezvoltate două proiecte de retail de proximitate, în județul Iași, ambele presupunând o investiție totală de peste 24 milioane de euro. Proiectele inaugurate în 2022 au suprafețe închiriabile de retail de 5.400 mp (Bucium) şi 7.000 mp (Miroslava), adresându-se unui areal cu 30.000 – 40.000 de locuitori și având la bază relevanța mixului de shopping, accesibilitatea și eficientizarea timpului. Mixul propus include supermarket Auchan, brandul fashion Sinsay, dm drogerie markt, Dr. Max, McDonald’s Drive Thru (Family Market Bucium), Stay Fit Gym (Family Market Miroslava) și o serie de antreprenori și producători locali și naționali, selectați în funcție de așteptările exprimate de comunitățile în mijlocul cărora s-au dezvoltat proiectele.
Proiectele includ spații verzi, cu arbori maturi și plante decorative, ce contribuie la reducerea amprentei de carbon. În același timp, sunt ușor de accesat, atât pe jos, cât și cu bicicleta sau mașina, datorită soluțiilor de mobilitate implementate, având amenajate spații de parcare pentru autoturisme, pentru biciclete, precum și stații de încărcare pentru vehicule electrice.
Din 2023, cele două proiecte Family Market – Bucium și Miroslava – sunt operate într-un parteneriat joint venture 50-50 de IULIUS și grupul de investiții româno – american W&E Assets.
