Investiții private
IULIUS dă startul celei mai ample transformări a Palas Iași: investiție de 80 milioane euro
Compania IULIUS a demarat prima etapă a unui amplu proiect de reamenajare şi modernizare a ansamblului mixed-use Palas Iași, după un concept realizat, în premieră pentru România, de Foster + Partners, care va revitaliza centrul oraşului: mai mult verde, concepte de retail inovatoare, experiențe noi, în armonie cu diversitatea culturală și istorică a zonei.
Palas Iași este unul dintre cele mai performante proiecte mixed-use din țară, anul trecut depăşind 22,2 milioane de vizite. Reamenajarea este estimată la 80 de milioane de euro, ceea ce va ridica investiția realizată de IULIUS în centrul Iașului la peste 520 de milioane de euro. Suprafața totală de retail va ajunge la 80.000 mp închiriabili.
Transformarea Palas vizează optimizarea spațiilor existente şi amenajarea de noi zone dedicate shoppingului. Acest proces nu presupune construirea de noi clădiri.
Prima etapă vizează esplanada Teatrului pentru Copii și Tineret „Luceafărul”, unul dintre punctele de acces în Palas. Lucrările vor începe cu cercetarea arheologică a perimetrului, dată fiind poziţionarea Palas în centrul istoric al oraşului. În această fază sunt prevăzute intervenții sub esplanadă, unde vor fi amenajate spații suplimentare de retail, conectate direct cu mall-ul, precum și noi locuri de parcare. La final, esplanada va fi transformată într-un spațiu mai verde, ce va include zone de relaxare, restaurante și terase, un amfiteatru urban în aer liber, precum și facilități pentru familii.
Click pe imagine pentru a deschide galeria foto:
„Începem cu entuziasm remodelarea Palasului, un proiect care duce regenerarea urbană la nivelul următor datorită viziunii inovatoare, sustenabile pe care o propune echipa de arhitecți ai Foster + Partners. Rezultatul va fi spectaculos și va reflecta atașamentul special al IULIUS față de Iași: o experiență urbană revitalizată, un Palas mai verde și mai bine conectat cu orașul și mai atractiv pentru comunitate, cu multiple opţiuni de shopping şi timp liber. Am gândit acest proces în etape pentru a reduce la minimum impactul asupra vizitatorilor și a activității ansamblului”, a spus Raluca Munteanu, Director de Dezvoltare IULIUS.
Remodelarea ansamblului reflectă preocuparea IULIUS de a consolida relevanța proiectului flagship din portofoliul său și este, în același timp, răspunsul la interesul crescut al retailerilor internaționali de a fi prezenți sau de a-și extinde prezența în Palas.
Vor fi extinderi de magazine și noi formate flagship store implementate pentru ancorele principale actuale, branduri în premieră regională, din fashion, department store, bijuterii, sport, cosmetice, spații de joacă pentru copii și centre de distracție pentru toate vârstele, precum şi concepte noi de food & beverage.
Anul acesta au avut loc intrări de branduri și extinderi ale unor magazine existente, precum: FURLA (primul magazin din afara Capitalei), JD Sports, Nike, BUZZ, Crocs, LEGO®, Levi’s, Stay Fit Gym, Gioelia, Hervis Sports. Alte nume așteptate de clienţi urmează să deschidă magazine în viitorul apropiat, printre care: retailerul irlandez Primark, Sport Guru, Sport Vision şi All Mountain – unicul importator și distribuitor oficial în România al brandurilor The North Face şi Patagonia.
Dezvoltarea Palas va continua prin intervenții arhitecturale care vor pune în valoare conexiunea cu Palatul Culturii, printr-un design verde. Atriumul, zona centrală a clădirii de retail, va avea suprafețe vitrate generoase pentru mai multă lumină naturală și pentru a oferi o perspectivă spectaculoasă asupra Palatului Culturii.
Grădina Palas va fi reamenajată și va include crearea unor noi trasee de promenadă, jocuri de apă în cascade şi zone de relaxare şi activități în aer liber. Centrul de conferințe Congress Hall va fi relocat într-un spațiu nou, cu panoramă spre Palatul Culturii, și va include 4 săli cu o capacitate de 1.000 de locuri și facilități ultramoderne.
Preocuparea constantă a IULIUS, care a propus în premieră în România concepte de regenerare urbană la Iași și Timișoara, este să creeze proiecte care răspund nevoilor concrete ale orașelor, generează dezvoltare economică și contribuie la o calitate mai bună a vieții. Dezvoltarea Palas care demarează acum se înscrie în același efort, acela de a oferi soluții inovatoare la provocările unei societăți în continuă transformare. Mai multe detalii se găsesc pe palasiasi.ro.
Despre Foster + Partners
Foster + Partners este un studio global de arhitectură, urbanism și proiectare, cu rădăcini profunde în sustenabilitate, fondat acum mai bine de cincizeci de ani, în 1967, de către Norman Foster. De atunci, el și echipa formată în jurul lui au înființat un birou internațional, cu reputație de talie mondială pentru design atent și de pionierat, funcționând ca un studio de sine stătător, caracterizat de diversitate etnică și culturală deopotrivă. Studioul integrează competențele de arhitectură cu cele de inginerie structurală și de mediu, urbanism, design interior și industrial, machetare și producție de film, aeronautică și multe altele, într-un mediu de lucru colegial, asemănător unei universități compacte. Aceste competențe diverse permit abordarea unei game largi de proiecte, în special cele de complexitate și amploare considerabile.
Foster+Partners are în portofoliu edificii importante, precum: sediul Apple – Apple Park din California; sediul european al agenției de știri Bloomberg Headquarters din Londra (considerată, în 2018, cea mai sustenabilă clădire de birouri); renumita clădire de birouri – 30 St Mary Axe (The Gherkin) din Londra; Great Court de la British Museum Londra; transformarea clădirii Parlamentului german – Reichstag.
Despre Palas Iași
Inaugurat în 2012, Palas Iaşi reprezintă cea mai mare investiţie în real estate din estul ţării, în valoare de peste 320 milioane de euro. Situat lângă Palatul Culturii, Palas este primul proiect de tip mixed-use realizat în România şi include: peste 270 de magazine, şapte clădiri de birouri clasa A (75.600 mp), la care se adaugă Palas Campus, cea mai mare clădire de birouri din România, dezvoltată în proximitate (60.000 mp), un centru de evenimente, hotel de 4*, restaurante și cafenele tematice, parc de 50.000 mp, carusel, patinoar sezonier și alte facilități de timp liber, precum și cea mai mare parcare subterană din România, cu peste 2.500 de locuri. Prin mixul inedit și complex de shopping și entertainment, Palas atrage anual peste 22,2 milioane de vizitatori, inclusiv din Republica Moldova.
Compania IULIUS este dezvoltator și operator specializat în ample proiecte mixed-use de regenerare urbană din România, cu o experiență de peste 25 de ani în real estate și cu o prezență în patru mari orașe din țară – Iași, Timișoara, Cluj-Napoca și Suceava. Investiţiile realizate depăşesc 1,2 miliarde de euro. Portofoliul este compus din două proiecte mixte (Palas Iaşi şi Iulius Town Timişoara), reţeaua naţională Iulius Mall (Iaşi, Cluj-Napoca, Suceava), două proiecte de proximitate Family Market (Iaşi) și 15 clădiri office în Iași, Timișoara și Cluj-Napoca. Portofoliul include peste 320.000 mp de spaţii de retail, proiectele fiind lidere de piață la nivel regional, cu peste 73 de milioane de vizite anual. Compania are în dezvoltare alte două proiecte mixte majore de reconversie urbană, la Cluj-Napoca şi Constanţa, investiţii estimate la peste 1,3 miliarde de euro.
