Proiecte publice
Lucrările la podul peste Prut de la Ungheni vor începe în luna aprilie: va fi denumit „Podul de Flori”
Lucrările la podul peste Prut de la Ungheni vor începe pe 26 aprilie 2025, au declarat oficiali ai Ministerului Transporturilor (MT). Ultimul pod construit peste Prut a fost edificat acum 60 de ani. Podul de la Ungheni este primul dintr-o serie de cinci, celelalte patru fiind în etapa de proiectare.
Secretarul de stat Irinel Ionel Scrioșteanu a făcut recent o vizită în zona de construire a podului, ocazie cu care a anunțat începerea organizării de șantier. Constructorul este Ness Proiect Europe, aceeași firmă care a executat și lucrările pregătitoare pentru construirea Spitalului Regional de Urgențe (SRU) Iași.
„Din toamna anului 2026 vom putea circula pe acest pod cu descărcările provizorii în drumurile din proximitate, până la finalizarea Autostrăzii Unirii în 2029-2030”, a susținut oficialul MT. Pentru realizarea unei conexiuni mai rapide a podului, autostrada A8 pe sectorul ieșean a fost împărțită în 5 față de cele 4 tronsoane inițiale: ultima porțiune este de 2,77 km și face legătura între Golăiești și podul de la Ungheni.
- Citește și Guvernul a aprobat despăgubirile în cazul exproprierilor pentru podul de peste Prut de la Ungheni
Principalele date tehnice cu privire la podul de la Ungheni:
- 261 m lungime poduri noi peste Prut (câte un pod pentru fiecare sens de circulație)
- 2 benzi pe sens + trotuar
- 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)
- 8 m lățime parte carosabilă
- 1 km lungime traseu
- 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură
- punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor
Conform secretarului de stat, podul peste Prut de la Ungheni face parte din proiectul autostrăzii A8 și va avea și punct de trecere a frontierei, care va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).
„Durata contractului este de 24 luni, din care 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile în valoare de peste 151,68 milioane lei, fără TVA, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei”, potrivit MT.
![](https://apix.ro/wp-content/uploads/2021/02/apix_logo.png)