Connect with us

Modernizarea depoului Dacia începe în 2021/Depoul de la Gară, dezafectat

În locul depoului de la Gară va apărea un parc

Proiecte publice

Modernizarea depoului Dacia începe în 2021/Depoul de la Gară, dezafectat

Primăria va lansa în prima parte a anului viitor licitația de proiectare și execuție în cazul modernizării depoului Dacia. Deocamdată, ieri, a fost lansată procedura pentru întocmirea studiului de fezabilitate (SF). Conform calendarului stabilit de Primărie, documentația SF va fi gata în 4 luni de la semnarea contractului cu adjudecatarul licitației deja lansate: în luna noiembrie ar putea fi semnat contractul, iar în primăvară va fi livrată documentația tehnică.

Ulterior, Primăria are undă verde pentru lansarea licitației de proiectare și execuție: fondurile necesare, de 13,5 milioane euro, sunt asigurate dintr-un credit deja contractat la Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare (BERD). Valoarea împrumutului este de 21 milioane euro, diferența de bani fiind prevăzut pentru reabilitarea termică a 14 școli și refacerea cinematografului Dacia.

După modernizarea depoului din Dacia – un termen optimist de finalizare a lucrărilor fiind vara anului 2023, va fi dezafectat depoul de la Gară: Primăria spune că, aici, va fi amenajat un parc în jurul unei clădiri existente care va adăposti muzeul transportului electric.

Depoul din Dacia se întinde pe aproape 4 ha şi, până acum, nu au fost făcute reparaţii capitale.

„Serviciile oferite în prezent suferă datorită (sic!) condiţiilor precare, a lipsei de echipamente moderne şi a clădirilor inadecvate şi degradate care găzduiesc activităţile. Tehnologiile existente sunt la nivelul anilor 1970 – 1980. Durata de viaţă a reţelelor interioare de utilităţi este depăşită, iar normativele aplicate s-au schimbat radical de la data punerii în funcţiune a depoului până în prezent”, se arată în caietul de sarcini.

În aceeaşi documentaţie se precizează că infrastructura şi suprastructura liniilor de tramvai sunt „uzate fizic şi moral” şi se impune modernizarea integrală: actualele căi de rulare au fost realizate acum peste 30 ani, iar, până în prezent, nu s-au făcut reparaţii capitale.

Pentru depoul Dacia, lucrările propuse sunt următoarele:

  • se propune demolarea tuturor clădirilor existente în vederea refuncționalizării depoului
  • se propune menținerea parțială a platformelor ca fundație pentru infrastructură, în concordanță cu rezultatele expertizei tehnice ce va fi realizată în etapa de studiu de fezabilitate
  • redefinirea căilor de acces actuale pentru tramvaie și autobuze, separarea fluxurilor fiind imperativă
  • împrejmuire completă pentru asigurarea siguranței în exploatare
  • restructurarea tuturor sistemelor, incluzând semnalizarea și automatizarea, rețeaua de contact, rețelele interioare, instalațiile
  • sistematizare teren, lucrări de mediu, săpături și terasări (39.380 mp)
  • suprafață lucrări de intervenție și construcții (9.870 mp)
  • suprafața platforme și zone pentru depozitare interioare (2.000 mp)
  • drumuri interioare (420 m)
  • parcare acoperită (5.300 mp)
  • linie cale cu dispozitiv cale complet (3.200 m)
  • împrejmuire teren (1.040 m)

Durata de execuție a proiectului ajunge la 24 luni, perioadă din care 6 luni este rezervată pentru realizarea proiecutlui tehnic, obținerea autorizațiilor de construire și derularea procedurilor de achiziție pentru execuția de lucrări și servicii conexe.

Prin proiect se propune inclusiv amenajarea de staţii de încărcare electrică: în depou vor fi garate cele 44 autobuze electrice care urmează să ajungă la Iaşi în urma unei licitaţii organizate de Ministerul Dezvoltării. În acelaşi timp, noul depou va găzdui şi cele 32 de tramvaie noi pe care le-a contractat Primăria la producătorii PESA (Polonia) şi Bozankaya (Turcia).

Alte articole din categoria Proiecte publice

EXCLUSIV apix.ro:

Mobilitate urbană

Facebook

Tu știi în ce cartier stai?

Cele mai citite articole din ultima lună:

To Top