Infrastructură rutieră
Stadiul la zi a tuturor tronsoanelor din autostrada A8 Târgu Mureș – Iași – Ungheni
Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a făcut o prezentare a situației la zi în cazul tuturor tronsoanelor autostrăzii A8 Tg Mureș – Iași – Ungheni, cu ocazia unei ședințe a Comisiei TransporturI a Camerei Deputaților.
Toate cele 13 tronsoane sunt în fază de licitare sau execuție. Cel mai recent segment intrat în fază de execuție (la nivel de proiectare) este Ditrău – Grințieș, care este cel mai lung tronson prin munți. După realizarea proiectării, lucrările de construire vor începe a doua jumătate a anului 2026.
- Citește și IMAGINEA ZILEI Harta autostrăzilor din România cu A8 completă: tronsoane în execuție și licitare
Stadiul la zi a tronsoanelor din autostrada A8 Târgu Mureș – Iași – Ungheni
- Târgu Mureș – Miercurea Nirajului: stadiu – atribuită, lungime – 22 km, valoare – 2,46 miliarde lei, durată – proiectare 6 luni + execuție 24 luni, observații – CNAIR: atribuit lui Nurol, a fost emisă autorizația de construire (AC).
- Miercurea Nirajului – Sărățeni (Lot 1B): stadiu – atribuită, lungime – 23,4 km, valoare – 2,98 miliarde lei, durată – proiectare 6 luni + execuție 24 luni, observații – CNAIR: contract semnat pe 29.05.2025 cu Ozaltin.
- Sărățeni – Joseni (Lot 1C): stadiu – atribuită, lungime – 32,4 km, valoare – 6,1 miliarde lei, durată – proiectare 14 luni + execuție 40 luni, observații – CNIR: în curs de semnare cu asocierea SA & PE Construct (lider) – Tehnostrade – Spedition UMB – Euro-Asfalt
- Joseni – Ditrău (Lot 1D): stadiu – evaluare oferte, lungime – 14,4 km, valoare – 1,02 miliarde lei, durată – proiectare 10 luni + execuție 24 luni, observații – CNIR: 5 oferte (Nurol, Geiger, Danlin XXL + Groma, MIS Grup + Ady Astra, SA&PE + Tehnostrade + UMB + Euro-Asfalt).
- Ditrău – Grințieș (Lot 2A): stadiu – atribuită, lungime – 37,9 km, valoare – 6,14 miliarde lei, durată – proiectare 14 luni + execuție 40 luni, observații – CNIR: contract semnat cu SA&PE Construct (lider) – Tehnostrade – Spedition UMB – Euro-Asfalt.
- Grințieș – Pipirig (Lot 2B): stadiu – evaluare oferte, lungime – 31,5 km, valoare – 6,95 miliarde lei, durată – proiectare 14 luni + execuție 40 luni, observații – CNIR: 2 ofertanți – UMB și Mapa + Gunol.
- Pipirig – Leghin (Lot 2C): stadiu – atribuită, lungime – 19,9 km, valoare – 2,69 miliarde lei, durată – proiectare 12 luni + execuție 40 luni, observații – CNAIR: atribuită UMB.
- Leghin – Târgu Neamț (Motca): stadiu – atribuită, lungime – 29,9 km, valoare – 1,56 miliarde lei, durată – proiectare 6 luni + execuție 24 luni, observații – CNAIR: antreprenor UMB, a fost emisă autorizația de construire.
- Motca – Târgu Frumos (Tronson 1): stadiu – evaluare oferte, lungime – 27 km, valoare – 6,08 miliarde lei, durată – proiectare 10 luni + execuție 36 luni, observații – CNIR: 6 oferte (UMB, Itinera, Kalion + Ozkar, Biskon + Straco + Ilgaz, Danlin XXL + Groma + Intertranscom + Evropeiski, Ictas + Rotary).
- Târgu Frumos – Lețcani (Tronson 2): stadiu – evaluare oferte, lungime – 28,6 km, valoare – 5,52 miliarde lei, durată – proiectare 10 luni + execuție 36 luni, observații – CNIR: 6 oferte (Strabag, Makyol + CBI, Kalion + Ozkar, Biskon + Straco + Ilgaz, Danlin XXL + Groma + Intertranscom + Evropeiski, Ictas + Rotary).
- Lețcani (DN 28) – DN 24 Iași (Tronson 3): stadiu – depunere oferte până la 25.08.2025, lungime – 17,7 km, valoare – 5,29 miliarde lei, durată – proiectare 10 luni + execuție 36 luni, observații – CNIR: termen de depunere 25 august 2025.
- DN 24 Iași – Golăiești (Tronson 4): stadiu – depunere oferte până la 01.09.2025, lungime – 12,7 km, valoare – 4,12 miliarde lei, durată – proiectare 10 luni + execuție 36 luni, observații – CNIR: termen de depunere 1 septembrie 2025.
- Golăiești – Pod Ungheni (Tronson 5): stadiu – depunere oferte până la 28.07.2025, lungime – 2,77 km, valoare – 2,06 miliarde lei, durată – proiectare 6 luni + execuție 12 luni, observații – CNIR: termen de depunere 28 iulie 2025.
- Podul de peste Prut – lucrările au început în luna aprilie 2025 și sunt executate de către Ness Proiect Europe

