Trafic
Stadiul licitațiilor la autostrada Pașcani – Suceava: constructorii ar putea fi anunțați în primăvară
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a intrat pe ultima sută de metri în evaluarea ofertelor depuse pentru cele două loturi ale autostrăzii Pașcani – Suceava. Ambele proceduri au fost lansate în vara anului trecut, iar termenul de evaluare expiră la începutul primăverii.
Ambele licitații au fost contestate, dar sesizările au fost soluționate relativ rapid, iar evaluarea ofertelor a putut continua fără alte sincope. CNAIR are în evaluare trei oferte în cazul fiecărui lot, fiind vorba despre aceleași trei asocieri de firme.
Ofertanții în cazul ambelor proceduri sunt Webuil SPA (Milano), UMB și Danlin XXL. Fiecare dintre aceste companii este lider al unei asocieri din care fac parte mai multe societăți de profil. Valoarea totală estimată a celor două contracte trece pragul de 8 miliarde lei.
În cazul primului lot, termenul de evaluare a ofertelor este 19 martie, iar pe celălalt sector 28 februarie. Licitațiile sunt de proiectare și execuție astfel că lucrările efective ar putea începe în cursul anului 2026, în măsura în care contractele vor fi semnate până în vara acestui an.
Construcția lotului Pașcani – Roșcani presupune și lucrări de demolare ale unor construcții, precum: 2 anexe ale unei ferme (Pașcani, Iași), 6 anexe de la o stână (Lespezi, Iași), alături de relocări de utilități pe raza comunelor Tătăruși și Lespezi.
Autostrada Pașcani – Suceava avea 72 de poduri, pasaje și viaducte. Cele mai multe dintre acestea (56) vor avea o lungime fiecare de sub 100 metri, în timp ce 16 vor avea o lungime de peste 100 metri. Cea mai mare trecere de acest fel va fi un viaduct de 1.050 metri care va fi realizat chiar în punctul de început al autostrăzii, în zona Gâstești – Pașcani. Viaductul este necesar întrucât sunt mai multe obstacole: vale, DJ 208 și cale ferată.
![](https://apix.ro/wp-content/uploads/2021/02/apix_logo.png)