Connect with us

Strategia PMI pentru bicicliști: semafoare, piste pe carosabil, interconectarea traseelor cu ZMI și puncte de interes

Proiecte publice

Strategia PMI pentru bicicliști: semafoare, piste pe carosabil, interconectarea traseelor cu ZMI și puncte de interes

Primăria a lansat o licitație pentru identificarea unui consultant care să întocmească un master plan pentru circulația bicicletelor și amenajarea de piste, valoarea contractului fiind de 330.000 lei, fără TVA. Documentația tehnică trebuie predată în cel mult 9 luni de la semnarea unui contract în acest sens.

În documentația de atribuire sunt stabilite unele trasee obligatorii care prevăd interconectarea pistelor cu Zona Metropolitană Iași (ZMI) și puncte de interes din oraș unde există un flux mare pietonal. De asemenea, sunt prevăzute piste de carosabil, cu delimitare de traficul motorizat, sau cu utilizarea unei benzi comune dar cu limitarea vitezei.

Caietul de sarcini cuprinde mai multe cerințe minime obligatorii pe care fiecare firmă interesată trebuie să le aibă în vedere în realizarea master planului. APIX.ro vă prezintă mai jos aceste cerințe pentru a ne face o idee despre modul în care Primăria vrea să amenajeze piste de biciclete la nivelul orașului:

  • asupra tramei stradale existente se intervine doar în vederea realizării pistelor pentru biciclete, fără mutarea bordurilor, fără dezafectarea de spații verzi
  • în intersecții se vor amenaja trecerile la nivel pentru pistele de biciclete, prin desfacerea bordurilor și așezarea lor la nivelul carosabilului
  • fiecare sens de mers al pistelor pentru biciclete va avea lățimea de minim 1 m în funcție de dimensiunea străzii pe care se proiectează pistele
  • pistele de bicicletă vor fi delimitate fizic, prin separatoare de trafic și marcaj longitudinal, acolo unde acestea sunt separate de traficul motorizat
  • înființarea de treceri pentru biciclete în paralel cu trecerile pentru pietoni existente, semaforizate. Instalarea și adăugarea în sistemul de semaforizare actual a unor semafoare dedicate bicicliștilor sau colarea semafoarelor existente conform prevederilor legale în vigoare
  • la trecerile pentru pietoni nesemaforizate, pentru siguranța circulației, nu se va trasa pista pentru biciclete, astfel încât bicicliștii vor traversa ca pietoni
  • construirea pistă de bicicletă cu aplicarea unui covor asfaltic rugos colorat sau vopsit în culoarea roșu, în costul analizei cost-beneficiu vor fi luate în considerare cel puțin următoarele variante: asfalt, vopsea, mutare borduri și spațiu verde
  • reabilitarea sau amenajare trotuare fără modificarea acestora
  • poziționarea geigerelor sau capacelor de canal din carosabil astfel încât amplasarea gurilor de vizitare să fie perpendiculare cu direcția de deplasare (evitarea accidentării bicicliștilor prin blocarea roții bicicletei în capacul de canal poziționat defectuos)
  • montarea bordurilor teșite / de urcare – coborâre pentru eliminarea diferențelor de nivel, crearea unui traseu sigur și fără denivelări destinat bicicliștilor
  • amenajare pistă de carosabil, acolo unde se poate obține niminum de 1,5 m pe carosabil, pista se va separa fizic și prin marcaje de traficul motorizat, unde acest lucru nu este posibil se va amenaja o bandă de min. 2,75 m, comună cu traficul motorizat, dar cu amenajări și semnalizări rutiere suplimentare pentru o viteză de max. 30 km/h aplicabilă atât bicicliștilor cât și conducătorilor auto
  • se vor amplasa pe tot traseul indicatoare de circulație și marcaje specifice, pe suprafața benzii de rulare se va aplica pictograma de biciclete la intersecții, la capete și din loc în loc și marcaje semnalizând direcția de mers
  • proiectarea pistelor pentru circulația bicicletelor va avea în vedere interconectarea cu ruta Copou – Fundație – Tg Cucu – Bucșinescu – Tudor Vladimirescu și cu ruta bld. Socola – Bucium. De asemenea, se va avea în vedere interconectarea cu zona metropolitană
  • este obligatorie interconectarea următoarelor puncte de interes ce vor alcătui infrastructura pistelor de biciclete: extremități oraș (spre Rediu, Breazu, Lețcani, Uricani, Miroslava, Valea Adâncă, Horpaz, Vișan, Bucium, Vlădiceni, Holboca, Tomești, Dancu, Valea Lungă, Aroneanu, Șorogari, Cârlig, Vânători), zonele de promenadă sau zonele în care există un flux mare pietonal (Iulius Mall, Palas Mall, Hala Centrală, Piața Unirii, zona pietonală Ștefan cel Mare, pietonalul Lăpușneanu) și centrele de cartier administrate de Primărie în jurul cărora regăsim un flux mare pietonal (Tătărași, Păcurari, Nicolina, Frumoasa, Alexandru cel Bun, Parcul Voievozilor, Parcul Ciurchi, esplanada Nicolina, esplanada Oancea, esplanada Păcurari, str. Sarmisegetuza, zona de agrement Ciric, baza sportivă Ciric)
  • amenajarea pistelor de biciclete include și semnalizarea acestora prin indicatoare de circulație standardizate, marcarea trecerilor, adiacente celor de pietoni, preucm și marcarea punctelor de parcare și închiriere a bicicletelor, în locuri desemnate conform proiectului VeloCity

Articole din categoria Proiecte publice

Trafic

Facebook

Tu știi în ce cartier stai?

Cele mai citite articole din ultima lună:

To Top