Local
Traficul de pasageri pe aeroporturi în 2024: Iașul avut mai puțini pasageri ca în 2023, dar rămâne pe locul trei în țară
Aeroportul Iași ocupă poziția a treia în ceea ce privește traficul de pasageri înregistrat în anul 2024 cu o cotă de piață de aproape 10%. Bucureștiul conduce detașat clasamentul: peste 60% dintre pasageri au tranzitat aerogara Otopeni, iar Clujul ocupă poziția a doua cu peste un milion de pasageri mai mult decât Iașul.
Față de anul 2023, aerogara ieșeană a înregistrat cu 6% mai puțini pasageri, în condițiile în care, la nivel național, traficul a crescut. Potrivit datelor Asociației Aeroporturilor din România, traficul la Iași în 2024 a fost de aproape 2,2 milioane pasageri față de 3,3 milioane la Cluj și 16 milioane la Otopeni.
- Citește și Aeroportul a identificat șapte case din Aroneanu care sunt obstacole pentru siguranța aeronautică
„Traficul aerian de pasageri înregistrat de aeroporturile din România pe parcursul anului 2024 a crescut cu aproape 6% față de valorile din anul 2023. Astfel 26.033.372 de pasageri au tranzitat aeroporturile românești anul trecut, față de 23.234.580 de pasageri, raportați în 2023. Comparativ cu anul 2019, traficul aerian din 2024 a crescut cu 12%”, se arată într-un comunicat remis redacției de Asociația Aeroporturilor din România.
- Citește și Ceața a dat peste cap zborurile pe Aeroportul Iași: curse anulate sau deviate spre alte orașe
Potrivit sursei citate, din centralizarea datelor de trafic aerian aferente anului 2024 se observă păstrarea trendului ascendent în ceea ce privește pasagerii zborurilor internaționale (+7% în 2024 față de 2023) dar și scăderea numărului pasagerilor pe zborurile interne (-6% în 2024 față de 2023). Traficul aerian de marfă a crescut pe parcursul anului trecut cu 4% iar numărul de mișcări aeronave (aterizări și decolări) a crescut cu 3%. În acest caz, al traficului de marfă, Iașul este irelevant la nivel național.
„Un moment important pentru sectorul aviatic românesc petrecut în anul 2024 a fost aderarea României la spațiul Schengen aerian începând cu data de 31 martie. Acest moment a însemnat eliminarea controalelor la frontieră, ceea ce a dus la o creștere a eficienței operaționale și timpi reduși de așteptare pentru călători. Din totalul pasagerilor care au tranzitat aeroporturile românești după momentul aderării României la spațiul Schengen aerian, 70% s-au deplasat în interiorul spațiului Schengen și 30% au călătorit spre/dinspre destinații non-Schengen”, se mai precizează în comunicat.