Infrastructură
UMB a contestat atribuirea contractului de construire a autostrăzii Moțca – Tg Frumos, parte din A8
Grupul de firme UMB a depus o sesizare la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) împotriva raportului de atribuire privind contractul pentru construirea autostrăzii Moțca – Târgu Frumos, primul tronson din A8 pe sectorul ieșean, conform unei informări a Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR).
Deocamdată, contestația nu este publică. CNIR a anunțat atribuirea contractului pe 30 octombrie către o asociere de firme din România și Bulgaria, liderul asocierii fiind Danlin XXL din județul Neamț. Oferat câștigătoare are o valoare de 4,76 miliarde lei. La procedură au participat alți cinci ofertanți, UMB fiind singura firmă care a contestat rezultatul – cel mai probabil, grupul lui Dorinel Umbrărescu s-a clasat pe poziția a doua în clasamentul licitației.

Porțiunea Moțca -Târgu Frumos are o lungime de 27 kilometri și cuprinde lucrări precum:
- 3 noduri rutiere (nod Moțca DN 24, Nod Pașcani DJ 208 și nod Târgu Frumos DN 28 B).
- 36 de poduri și pasaje cu o lungime totală de 8,5 kilometri (pasajul de la km.
- 27 cu o lungime de 1100 metri)
- 4 tuneluri cu o lungime totală de 1,7 kilometri
În ceea ce privește celelalte patru tronsoane ale autostrăzii Iașului, parte din A8, situația este următoarea:
- tronsonul II între Târgu Frumos și Lețcani – sunt în evaluare 6 oferte depuse de constructori din țări precum România, Austria și Turcia
- tronsonul III între Lețcani și Iași – sunt în evaluare 12 oferte depuse de constructori din țări precum România, Italia, Spania, Turcia sau India
- tronsoanele IV (Iași – Golăiești) și V (Golăiești – Pod Ungheni) – licitațiile sunt suspendate în urma unor decizii judecătorești și vor fi cel mai probabil anulate, așa cum APIX.ro a anunțat în exclusivitate








