Connect with us

Umbrărescu, șeful UMB, anunță când va fi deschisă circulația pe A7 până la Pașcani

ciprian serban si dorinel umbrarescu
Ciprian Șerban și Dorinel Umbrărescu

Infrastructură

Umbrărescu, șeful UMB, anunță când va fi deschisă circulația pe A7 până la Pașcani

Autostrada A7 Ploiești – Pașcani va fi dechisă traficului în integralitate la finalului anului 2026. Într-o declarație rară, după cum a observat Libertatea.ro, omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, patronul grupului de firme UMB, a anunțat graficul de execuție pentru restul de executat de pe autostrada A7.

În 2026, 31 august, terminăm Adjudu Vechi – Săbăoani, 95 de kilometri. Și mai rămân ceilalți 27 de kilometri, în 22 decembrie 2026”, a spus Umbrărescu. Declarația a fost făcută în cadrul unei discuții pe care șeful UMB a purtat-o cu ministrul Transporturilor Ciprian Șerban: cei doi au parcurs împreună tronsonul inaugurat marți, între Focșani și Adjud (vezi video).

Ultimii 27 km despre care vorbește Umbrărescu sunt pe sectorul ieșean al A7, inclusiv nodul turbion de la sud de Pașcani, punctul de intersecție între A7 și A8. „E un lucru bun pentru participanții la trafic pentru că în primul rând au scăpat de multe accidente și se scurtează timpii de parcurs”, a spus Umbrărescu, după ce ministrul Transporturilor a subliniat că, la acest moment, se circulă neîntrerupt pe aproape 250 km de autostradă între București și Adjud, iar circa 200 km fac parte din A7.

Ministrul a mai spus că cei 250 km de autostradă reprezintă un „coridor modern și continuu care transformă radical mobilitatea și aduce un impuls concret pentru dezvoltarea întregii regiuni”. „Acest proiect strategic optimizează fluxurile de mărfuri și persoane prin reducerea costurilor logistice și a timpilor de deplasare, crește substanțial siguranța rutieră și impulsionează o transformare economică durabilă în Moldova”, a adăugat Ciprian Șerban.

UMB este antreprenorul general pe cea mai mare parte a autostrăzii A7, între Ploiești și Pașcani. De asemenea, UMB și-a adjudecat licitațiile pe cele două tronsoane care asigură continuitatea A7 până la Suceava: deocamdată, contractele nu au fost semnate – acest lucru se va-ntâmpla odată ce va fi primită confirmarea finanțării acestui sector prin intermediul fondului de apărare a UE (Programul SAFE).

În același timp, UMB are în execuție un tronson din A8 (Leghin – Moțca) și își dispută contractul pentru Moțca – Tg Frumos, segment adjudecat de Danlin XXL dar care face obiectul unei contestații depuse de grupul lui Umbrărescu. Nu în ultimul rând, UMB are semnate contracte cu Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) și pentru alte porțiuni din A8, zona de munte.

Zilele trecute, CNIR a anunțat câștigătorul pentru construirea a 51 km de drum expres între Piatra Neamț și Bacău, drum care va asigura legătura între Piatra Neamț și autostrada A7. Dacă nu vor exista contestații, contractul va fi semnat cu Danlin XXL.

Aricole din categoria Infrastructură

Schimbări în trafic:

Cele mai citite articole

To Top