Connect with us

Aeroportul vrea un hangar de mentenanță pentru elicoptere

Proiecte publice

Aeroportul vrea un hangar de mentenanță pentru elicoptere

Conducerea aerogării ieșene revine cu un proiect care, în trecut, a fost respins de plenul Consiliului Județean (CJ): concesionarea unui teren de 7.800 mp pentru realizarea unui hangar de mentenanță pentru elicoptere.

La momentul respingerii proiectului, în noiembrie 2018, opoziția din CJ a reproșat că o astfel de inițiativă poate afecta dezvoltarea viitoare a aeroportului. La acel moment, ideea de concesionare a venit după ce o firmă nou înființată – cu origini în Republica Moldova – a depus o cerere în acest sens la Aeroportul Iași. Față de anul trecut, nimic nu s-a schimbat: conducerea aerogării ieșene nu are o viziune clară cu privire la modul în care aeroportul trebuie modernizat în viitor (o licitație în acest sens a tot fost amânată din diverse motive).

Acum, conducerea aerogării vine doar cu o notă de fundamentare de 7 pagini în urma căreia vrea concesionarea terenului pentru o perioadă de 25 de ani cu posibilitatea prelungirii până la 49 de ani.

Zona în care se dorește hangarul pentru elicoptere (în vecinătate construiește Aerostar)

„Deoarece în contextul actual pe această zonă se dezvoltă deja hangarul de mentenanță aeronave Aerostar și totodată având în vedere că MAI prin Inspectoratul generaal de aviație unitatea specială de aviație Iași a preluat și va amplasa în cadrul obiectivului fosta Aviația Utilitară o unitate specială de aviație de tip SMURD ce va fi înzestrată cu elicoptere ușoare și medii/grele, justificarea realizării acestui hangar de mentenanță elicoptere este cu atât mai relevantă. Având în vedere aceste noi proiecte, Iașul poate deveni în următorii ani unul dintre principalele hub-uri de mentenanță aeronave din țară”, spune Cătălin Bulgariu, șeful aerogării ieșene, la concluziile raportului de 7 pagini.

Deși a trecut un an de la prima încercare de concesionare, nici acum nu există un raport de evaluare care să arate condițiile concesiunii.

Terenul, așa cum apare în schițele CJ

Coincidență sau nu, șeful CJ Maricel Popa are legătură cu industria aeronautică pe partea de elicoptere: acum mai bine de 5 ani, actualul șef al CJ declara în presă că va face o companie de taxi cu elicoptere, proiect care nu a mai fost implementat, dar relațiile politicianului cu această industria încă sunt de actualitate.

Față de anul trecut, conducerea Aeroportului are nevoie doar de voturile consilierilor PSD pentru a trece proiectul, partid condus de șeful CJ Maricel Popa: Codul Administrativ aprobat recent permite aprobarea concesionărilor cu votul majorității absolute – jumătate plus unul dintre consilierii în funcție, în cazul CJ Iași fiind vorba despre 19 voturi (fix mandatele PSD).

Coordonator al proiectului Apix.ro, lucrează în presă din anul 2005. De-a lungul timpului, a colaborat atât cu mass-media locale, cât și centrale.

Texte din arhiva categoriei Proiecte publice

EXCLUSIV apix.ro:

Mobilitate urbană

Facebook

Tu știi în ce cartier stai?

Cele mai citite articole din ultima lună:

Studii și analize

Mișcări civice

To Top