Connect with us

Ansamblurile rezidențiale domină piața construcțiilor

23% dintre proiectele active sunt ansambluri rezidențiale

Studii și analize

Ansamblurile rezidențiale domină piața construcțiilor

Cele mai multe proiecte active din domeniul imobiliar sunt cele care fac referire la construirea de ansambluri rezidențiale. Un studiu Prospec – parte din grupul IBC Focus – arată că dintre cele peste 5.300 de proiecte anunțate la nivel național, în perioada ianuarie – aprilie 2018, 23% sunt din domeniul rezidențial. Acestea sunt urmate de domeniul construcțiilor sociale și comunitate și de lucrările de infrastructură.

Rezultatele indică în mod clar faptul că domeniul rezidențial privat își păstrează și în 2018 prima poziție în materie de număr de șantiere active, dar semnale puternice vin în acest an și dinspre domeniul lucrărilor de infrastructură. Potrivit analizei noastre, în perioada Ianuarie – Aprilie au fost publicate peste 850 de proiecte de infrastructură ce includ realizarea de drumuri, șosele, autostrăzi, pasaje, parcuri industriale etc. Totuși, aici merită menționat însă că aproximativ 85% din lucrările în infrastructură se află în stadiul de intenție sau proiectare, ceea ce se traduce în foarte puține șantiere demarate, iar situația generată de lipsa proiectelor de infrastructură afectează enorm piața construcțiilor din România per total. Alocările pentru șantierele nedemarate se situează la aproximativ 25% din necesar”, a declarat Victor Ignat, Manager Cercetare IBC Focus, citat într-un comunicat remis redacției.

Conform analizei realizate de către IBC Focus, 47% din totalul construcțiilor monitorizate sunt construcții noi, 19% reparații, 17% în renovare, 11% modernizare și 7% construcții în extindere. Și avem astfel un echilibru între lucrări noi – lucrări de renovare per total (47% – 53%). Astfel de echilibre se înregistrează în general în piețele cu tendință de maturizare, în care nu predomină lucrările noi, ci încep să fie realizate investiții și în clădirile deja existente.

IBC Focus, agenție de marketing în domeniul construcțiilor, are drept scop principal furnizarea de cereri de ofertă către companiile care vând materiale sau servicii în construcții.

Texte din arhiva categoriei Studii și analize

EXCLUSIV apix.ro:

Mobilitate urbană

Facebook

Tu știi în ce cartier stai?

Cele mai citite articole din ultima lună:

Studii și analize

Mișcări civice

To Top