Connect with us

Activiștii pro-autostradă îi cer socoteală șefului CNAIR: ședințele informale cu ONG-urile sunt sistate

Mișcări civice

Activiștii pro-autostradă îi cer socoteală șefului CNAIR: ședințele informale cu ONG-urile sunt sistate

Mai mulți activiști civici din Iași, din organizațiile care militează pentru construirea de autostrăzi, îi solicită șefului CNAIR Cristian Pistol să fie reluate ședințele de informare cu societatea civilă cu privire la stadiul proiectelor de infrastructură mare din zona Moldovei. Potrivit acestora, ședințele sunt sistate de la jumătatea lunii noiembrie. UPDATEconform informațiilor APIX.ro, s-a decis reluarea ședințelor

Solicitările au venit pe pagina oficială a șefului CNAIR Cristian Pistol, la secțiunea de comentarii, cu ocazia unei postări a acestuia legată de autostrada A8. Activiștii au solicitat și urgentarea unor activități care țin de construcția autostrăzii. APIX.ro preia, mai jos, câteva dintre comentariile activiștilor:

  • Ionel Apostol: Având în vedere că au apărut noutăți în procesul de implementare a proiectelor din Regiunea Moldova, va rog respectuos să reluați ședințele de progres în temeiul înțelegerii inițiale dintre CNAIR și societatea civilă.
  • Adrian Covăsnianu: Faptul că, începând cu sfârșitul lunii noiembrie 2023, ședințele de progres între CNAIR, proiectanți și societatea civilă au fost suspendate, arată o scădere a interesului pentru transparență și comunicare din partea autorității centrale. Societatea civilă înțelege că finalul anului a fost aglomerat ca urmare a încheierii unui exercițiu financiar (POIM), însă acest lucru nu scuză faptul că relația cu societatea civilă a rămas suspendată. Orice întârziere în comunicare poate crea incertitudine și chiar poate genera elemente de dezinformare. Prin urmare, rugăm respectuos CNAIR să reia sedintele de informare cu privire la proiectele de infrastructură rutieră mare din Moldova Apuseană
  • Irinel Bucur: Când trimiteți documentația la Guvern pentru promovarea HG-ului de realizare a exproprierilor pentru tronsonul montan din A8 (secțiunea 2)? Documentația e gata încă din vară! Să nu auzim că acum e nevoie de alte lucruri și alte cheltuieli (știți la ce mă refer cu exactitate, fără să precizez)! Când se lansează licitațiile de proiectare și execuție pentru tronsonul montan? Și nu în ultimul rând, vă rugăm domnule director ca poate pe dumneavoastră vă ascultă subalternii, să le comunicați celor din direcția proiectare că ședințele bilunare cu stakeholderii înseamnă de 2 ori pe lună! Ei nu au mai organizat din 23 noiembrie 2023, adică de 2 luni! Nu se mai ține cont de solicitarea ministrului și a actualului prim-ministru, solicitare și promisiune făcută în decembrie 2021 la întâlnirea de la Parlament? Referitor la acest contract, nu era vorba de achiziție directă pentru servicii similare cu actualul proiectant? Să înțelegem că acum se organizează licitație cu depunere de oferte și tot ce presupune asta?
  • Nicușor Păduraru: E bine ca se mișcă câte ceva, însă gradul de importanță este major pentru A8 și abia în planul doi conexiunea cu autostrada, altfel cu cine se leagă breteaua dacă A8 e rătăcit în întârzieri nejustificate care îi pot afecta posibilitatea de a fi realizată? Anul trecut pe subiectul acesta CNAIR a realizat dezbatere publică (oarecum) și a coordonat și o consultare publică, rezultatele se știu (au fost anunțate la un final de ședință) însă CNAIR nu le-a făcut publice nici acum. Ciudate principiile, faci consultare publică conform legii și nu anunți rezultatele… Apropo, la dezbaterea publică din Iași, organizată de CJ și CNAIR, ați prezentat printre alte constatări ale echipei tehnice CNAIR (prima oară a fost desenat un traseu prin zonă cu risc de alunecări de teren confirmate de hărți de risc și reconfirmate la fața locului) ați prezentat și o evaluare AMC2…Și cel mai important gest de transparenta: RELUAȚI ȘEDINȚELE BILUNARE DESPRE PROIECTELE DIN MOLDOVA, CU ASOCIAȚII CIVICE!!! Oprirea lor și realitățile legate de întârzierile la proiectul A8 și evoluția A7 (dar mai ales A8 căci asta e autostrada cu cel mai bun impact asupra dezvoltării regiunii ) este nu doar nefirească ci anormală
  • Daniel Mătăsaru: OIL (ordin de începere a lucrărilor, n.red) pe Leghin – Moțca?
  • Andrei R. Ciuhodaru: Dl. dir. Cristian Pistol, care sunt motivele raționale pentru care CNAIR nu dă OIL pe capătul din PNRR(!!) al A8, Leghin-Motca, semnat cu UMB din luna septembrie??! Sau că nu lansează licitații pentru A8 Montan care are HG din 29 noiembrie?

Urmărește știrile APIX.ro pe WhatsApp

Articole din categoria Mișcări civice

Hover Image with Link

Trafic

Facebook

Tu știi în ce cartier stai?

Cele mai citite articole din ultima lună:

To Top