Proiecte publice
APM a dat undă verde autostrăzii Iașului: a fost emis acordul de mediu
Agenția pentru Protecția Mediului (APM) Iași a emis Acordul de mediu pentru proiectul „Autostrada Tg. Neamț – Iași – Ungheni” propus fi realizat pe teritoriul județului Iași, se arată într-un comunicat primit la redacție.
Conform APM Iași, acordul de mediu emis marți, 20 august, pentru proiectul tronsonului ieșean al Autostrăzii A8 este un act de reglementare extrem de important, prin care sunt stabilite condițiile și măsurile pentru protecția mediului care trebuie respectate în cazul realizării investiției.
- Citește și Turcii vor să construiască un sector din tronsonul montan al A8: două oferte la licitație
„Tipul și complexitatea proiectului, corelat cu natura terenurilor traversate și a reliefului, intersectarea și proximitatea unor situri Natura 2000, a unor cursuri de apă, a unor infrastructuri rutiere și feroviare, proximitatea unor zone locuite, a necesitat derularea procedurii complete de emitere a acordului de mediu, cu realizarea Raportului privind impactul asupra mediului (RIM) și a studiului privind evaluarea adecvată (SEA) pentru a ne asigura că proiectul nu va avea un impact negativ semnificativ asupra mediului și că este în conformitate cu legislația în vigoare”, se arată în comunicatul APM.
Reprezentanții APM spun că acordul de mediu este parte integrantă a autorizației de construire ce va fi emisă pentru proiect, iar măsurile și condițiile impuse pentru protecția mediului trebuie respectate de către titular și antreprenor.
Proiectul ”Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni” (parte din A8 – Autostrada „Unirii”) ce are o lungime 93,27 km, se dezvoltă pe teritoriul județului Iași pe un coridor de la Vest spre Est începând din apropiere de intersecția cu DN2 (Moțca) până la legătura cu Podul peste Prut la Ungheni (UAT Golăiești) și traversează UAT-urile: Aroneanu, Bălțați, Costești, Dumești, Erbiceni, Golăiești, Heleșteni, Ion Neculce, Lețcani, Miroslava, Miroslovești, Moțca, Pașcani, Podu Iloaiei, Popricani, Rediu, Ruginoasa, Stolniceni-Prăjescu, Târgu Frumos, Ungheni și Victoria.
Pe lângă lucrările specifice unei infrastructuri rutiere tip autostradă, proiectul include și realizarea de noduri rutiere, lucrări de artă și de consolidare (tunele artificiale de tip cut & cover, poduri și podețe), lucrări hidrotehnice, dar și lucrări pentru protecția mediului (ex. garduri de protecție, panouri fonoabsorbante, panouri anticoliziune avifaunistice, sisteme de colectare/epurare ape uzate și pluviale etc.).