Connect with us

Autostrada „Unirii” în munți: ordine de proiectare pentru două loturi ale A8 (47 km)

autostrada a8 motca-iasi-ungheni randare proiect - imagini virtuale

Infrastructură

Autostrada „Unirii” în munți: ordine de proiectare pentru două loturi ale A8 (47 km)

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a emis ordinele de proiectare pentru două loturi din secțiunea montană a Autostrăzii A8 Târgu Mureș-Târgu Neamț, vizând un total de 47 de kilometri. Potrivit CNIR, este vorba despre lotul 1C Sărățeni-Joseni, cu o lungime de 32,4 km, pentru care etapa de proiectare va începe la 30 martie 2026, și despre lotul 1D Joseni-Ditrău, în lungime de 14,4 km, unde proiectarea este programată să înceapă la 12 ianuarie 2026.

Primul lot enumerat va fi proiectat și construit de grupul de firme UMB, iar al doilea de o asociere de firme conduse de Danlin XXL. Contractele pentru proiectarea și execuția celor două loturi au fost semnate în urmă cu aproximativ două săptămâni și au o valoare cumulată de aproape 6 miliarde de lei.

În total, secțiunea montană a Autostrăzii A8 dintre Sărățeni, județul Mureș, și Pipirig, județul Neamț, are o lungime de 116 kilometri, împărțită în patru loturi. Pentru lotul 2A Ditrău-Grințieș, cu o lungime de 37,9 km, proiectarea a început deja la 30 iunie 2025, în timp ce pentru lotul 2B Grințieș-Pipirig, de 31,5 km, termenul de începere a proiectării este stabilit pentru 30 martie 2026.

Reprezentanții CNIR arată că anul 2026 este programat să fie dedicat etapei de proiectare pentru întreaga secțiune montană Sărățeni-Pipirig a Autostrăzii „Unirii”. Conform datelor oficiale, pe cele patru loturi sunt prevăzute 180 de poduri și viaducte, precum și 38 de tuneluri, infrastructura specifică acestei zone fiind una dintre cele mai complexe din cadrul proiectului A8.

Stadiul fiecărui lot din autostrada A8

  • Târgu Mureș – Miercurea Nirajului: stadiu – licitație atribuită, lungime – 22 km, valoare – 2,46 miliarde lei, durată – proiectare 6 luni + execuție 24 luni, observații – CNAIR: atribuit lui Nurol, a fost emisă autorizația de construire (AC).
  • Miercurea Nirajului – Sărățeni (Lot 1B): stadiu – atribuită, lungime – 23,4 km, valoare – 2,98 miliarde lei, durată – proiectare 6 luni + execuție 24 luni, observații – CNAIR: contract semnat pe 29.05.2025 cu Ozaltin.
  • Sărățeni – Joseni (Lot 1C): stadiu – atribuită, lungime – 32,4 km, constructorul este asocierea SA & PE Construct (lider) – Tehnostrade – Spedition UMB – Euro-Asfalt, 5 miliarde de lei
  • Joseni – Ditrău (Lot 1D): stadiu – atribuită, lungime – 14,4 km, valoare – 1,02 miliarde lei, durată – proiectare 10 luni + execuție 24 luni, constructorul este asocierea Danlin XXL + Groma, 820 milioane de lei
  • Ditrău – Grințieș (Lot 2A): stadiu – atribuită, lungime – 37,9 km, valoare – 6,14 miliarde lei, durată – proiectare 14 luni + execuție 40 luni, observații – CNIR: contract semnat cu SA&PE Construct (lider) – Tehnostrade – Spedition UMB – Euro-Asfalt.
  • Grințieș – Pipirig (Lot 2B): stadiu – atribuită, lungime – 31,5 km, valoare – 5,9 miliarde lei, durată – proiectare 14 luni + execuție 40 luni, constructorul este UMB
  • Pipirig – Leghin (Lot 2C): stadiu – atribuită, lungime – 19,9 km, valoare – 2,69 miliarde lei, durată – proiectare 12 luni + execuție 40 luni, observații – CNAIR: atribuită UMB.
  • Leghin – Târgu Neamț (Motca): stadiu – atribuită, lungime – 29,9 km, valoare – 1,56 miliarde lei, durată – proiectare 6 luni + execuție 24 luni, observații – CNAIR: antreprenor UMB, a fost emisă autorizația de construire.
  • Motca – Târgu Frumos (Tronson 1): stadiu – atribuită către Danlin, dar contestată de UMB, lungime – 27 km, valoare – 6,08 miliarde lei, durată – proiectare 10 luni + execuție 36 luni, observații – CNIR: 6 oferte (UMB, Itinera, Kalion + Ozkar, Biskon + Straco + Ilgaz, Danlin XXL + Groma + Intertranscom + Evropeiski, Ictas + Rotary).
  • Târgu Frumos – Lețcani (Tronson 2): stadiu – evaluare oferte, lungime – 28,6 km, valoare – 5,52 miliarde lei, durată – proiectare 10 luni + execuție 36 luni, observații – CNIR: 6 oferte (Strabag, Makyol + CBI, Kalion + Ozkar, Biskon + Straco + Ilgaz, Danlin XXL + Groma + Intertranscom + Evropeiski, Ictas + Rotary).
  • Lețcani (DN 28) – DN 24 Iași (Tronson 3): stadiu – sunt în evaluare 12 oferte primite de CNIR
  • DN 24 Iași – Golăiești (Tronson 4): stadiu – licitație suspendată, procedura va fi reluată de la zero
  • Golăiești – Pod Ungheni (Tronson 5): stadiu – licitație suspendată, procedura va fi reluată de la zero
  • Podul de peste Prut – lucrările au început în luna aprilie 2025 și sunt executate de către Ness Proiect Europe

Aricole din categoria Infrastructură

To Top