Proiecte publice
Centura Bacăului a fost deschisă traficului în totalitate
Compania de drumuri a făcut recepția la terminarea lucrărilor pe varianta de ocolire a municipiului și, astfel, a fost deschis circulației și ultimul sector nordic (între DN2 Bacău-Roman și DN15 Bacău-Piatra Neamț), împreună cu nodul rutier Holt, parte din Autostrada Moldovei A7 (intersecția cu DN2F Bacău-Vaslui), a anunțat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.
Potrivit acestuia, proiectul de aproximativ 30 de km – dintre care 16 km de autostradă – a fost finalizat în avans față de termenul contractual de către antreprenorul român.
Lucrările au fost efectuate de asocierea de firme UMB – Tehnostrade, companii băcăuane care au lucrat în ritm alert pe tot parcursul anului 2020. Valoarea contractului se ridică la aproape 700 milioane lei, fără TVA, banii find asigurați din fonduri europene. Lungimea centurii este de circa 31 km, iar 16,3 km sunt în profil de autostradă. Tronsonul de 16 km face parte și din autostrada A7.
Asocierea de firme a preluat contractul de lucrări în ianuarie 2019, după ce antreprenorul inițial a realizat aproape un sfert de lucrări, iar contractul fusese reziliat din cauza numeroaselor întârzieri în implementare.
Proiectul variantei ocolitoare a Bacăului are trei tronsoane, potrivit Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere:
- Sectorul nr. 1 – Autostradă : legatura rutieră DN 2 (sud Bacău) cu DN 2 (nord Bacău), în lungime de 20,180 km sector ce se suprapune cu viitoarea Autostrada Moldova A7 între km 2 + 413 și km 18 + 682; (16,269 km)
- Sectorul nr. 2 – Drum Național: legatura rutieră de la nord de Bacău între DN 15 și DN 2 în lungime de 3,160 km;
- Sectorul nr. 3 – Drum Național (cel inaugurat în septembrie 2020): legatura rutieră de la sud de Bacău între DN 2 și DN 11, în lungime de 7,360 km.