Connect with us

Licitație pentru proiectarea lucrărilor pe traseul Uricani – Cicoarei. UPDATE

Zona girației din Uricani: de aici „pleacă” spre Iași centura „ușoară”

Proiecte publice

Licitație pentru proiectarea lucrărilor pe traseul Uricani – Cicoarei. UPDATE

Compania de autostrăzi a lansat o nouă licitație de interes pentru Iași: proiectarea lucrărilor la varianta de trafic ușor a centurii pe traseul Uricani – Cicoarei – Berindei – intersecție șos. Nicolina (8 km) cu drum de legătură spre cartierul Dacia. Tronsonul face parte din centura ocolitoare a Iașului – varianta Sud.

  • Informațiile publicate în sistemul național de achiziții publice contrazic unele declarații electorale: proiectarea va ține 12 luni (și nu o lună!), iar noua șosea va avea câte o bandă pe sens (și nu două!), fiind împărțită în două sectoare cu limite de viteză la 80 km/h și, respectiv, 40 km/h.
  • UPDATE: În urma publicării acestui text, Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) a trimis redacției APIX.ro un punct de vedere legat de lățimea carosabilului și durata de execuție a contractului. DRDP susține că drumul va fi proiectat la câte 2 benzi pe sens, iar durata va fi de maximum 3 luni. [puteți consulta precizările integrale ale DRDP la finalul textului]

Licitația de proiectare este lansată după 14 ani de când traseul a fost stabilit prin studiul de fezabilitate realizat în anul 2006. Ulterior, în 2009, traseul a fost schimbat în urma unei decizii a Consiliului Local Iași: varianta de trafic ușor se înscrie pe str. Cicoarei și str. Ioan Berindei până la intersecția cu șos. Nicolina.

Traseul variantei de trafic ușor

„Lungimea totală a variantei de trafic ușor cu traseul modificat este de 8,175 km. De asemenea, la solicitarea CL Iași, a fost proiectată o penetrație către cartierul Dacia, care se desprinde din varianta de trafic ușor la km 4+755, traversează cu un pod râul Bahlui și debușează în str. Strămoșilor, lungimea arterei fiind de 0,61 km”, se arată în caietul de sarcini.

Varianta de trafic ușor se desprinde din varianta de trafic greu, la intrarea în localitatea Uricani, print-o intersecție giratorie și se desfășoară paralel cu râul Bahlui, la baza dealului Catolicilor. Acest sector se termină la intrarea pe str. Cicoarei și are o lungime de 4,95 km.

Elementele geometrice ale traseului corespund unei viteze de proiectare de 80 km/h”, se precizează în caietul de sarcini.

  • Valoarea contractului se ridică la 1,5 milioane lei, fără TVA. Firmele interesate pot înainta oferte până pe 6 octombrie.

Informațiile din documentație arată că pe tronsonul de aproape 5 km partea carosabilă va avea 7 metri, respectiv câte o bandă pe sens, și nu două.

Tot câte o bandă pe sens va avea și celălalt sector, care este prevăzut pe amplasamentul str. Cicoarei (intersecție cu Calea Galatei) și, apoi, pe str. Arh. Ioan Berindei până la intersecția cu str. Nicolina.

„Un punct dificil al acestui sector o reprezintă strangularea de la km 5+500, unde platforma existentă are o lățime de circa 3,5 metri, iar în plan elementele geometrice permit o viteză de proiectare de 30 km/h. Acest sector se termină în bld. Nicolina și are o lungime de 3.225 km. Elementele geometrice ale traseului proiectat corespund unei viteze de proiectare de 40 km/h”, se mai arată în documentație de atribuire a contractului.

În ceea ce privește penetrația către cartierul Dacia, legătura se desprinde din centura „ușoară” la km 4+755, se îndreaptă spre râul Bahlui pe care îl traversează cu un pod, și se finalizează după digul de apărare la intersecția cu str. Strămoșilor. În acest caz, viteza de proiectare ajunge la 80 km/h. La fel ca în cele două sectoare, partea carosabilă are doar 7 metri.

UPDATE Punct de vedere DRDP trimis redacției APIX.ro

  • Caietul de sarcini vizează Revizuire Studiu de Fezabilitate, Elaborare Proiect Tehnic și D.T.A.C. „Varianta de ocolire a municipiului Iași – Etapa I – Varianta Sud Obiect 4 – Varianta trafic ușor (sector km 0+000 – km 8+185) și penetrație Cartier Dacia.
  • Pe SICAP este listat proiectul inițial supus revizuirii, iar în cadrul procedurii de actualizare a studiului de fezabilitate se stabilește conformația finală a obiectivului, în funcție de valorile de trafic și restul parametrilor avuți în vedere.
  • În cazul de față, studiul inițial de fezabilitate a prevăzut două benzi, însă reactualizarea va avea în vedere un traseu cu patru benzi, între rond Uricani și intersecția cu str. Cicoarei.
  • Referitor la termenele avansate în caietul de sarcini, cele 12 luni pentru revizuirea studiului de fezabilitate, proiectare și elaborarea documentației tehnice reprezintă o estimare agreată în relația cu autoritățile centrale, însă, dat fiind gradul redus de complexitate al documentației revizuite, credem că termenul realist ar fi de maximum trei luni.
  • În ceea ce privește execuția lucrărilor, specialiștii avansează un termen de maximum 12 luni, având în vedere că nici terenul și nici traseul variantei de trafic ușor nu impun soluții tehnice cu un grad mare de complexitate.
Continue Reading

Coordonator al proiectului Apix.ro, lucrează în presă din anul 2005. De-a lungul timpului, a colaborat atât cu mass-media locale, cât și centrale.

Alte articole din categoria Proiecte publice

EXCLUSIV apix.ro:

Mobilitate urbană

Facebook

Tu știi în ce cartier stai?

Cele mai citite articole din ultima lună:

To Top