Connect with us

PMI vrea ca tramvaiele și mașinile să circule în subteran prin fața Palatului Culturii

Proiecte publice

PMI vrea ca tramvaiele și mașinile să circule în subteran prin fața Palatului Culturii

Primăria va cheltui 150.000 lei, fără TVA, pentru realizarea unui studiu de fezabilitate în vederea construirii unui pasaj subteran în zona Palatului Culturii, care să facă legătură între str. Anastasie Panu și str. Palat.

Rampele de acces în pasaj ar urma să fie în zona Casei Dosoftei și pe str. Palat în apropiere de zona sălilor de evenimente ale Palas. Mai mult, Primăria ar vrea să pasajul subteran să facă legătura și cu viitorul complex „Palas Campus” din zona Sf. Andrei. Totodată, pasajul ar putea asigura acces la parcările subterane din zonă: cea actuală de la Palas și cea pe care o va construi Grupul Iulius și care va deservi „Palas Campus”.

Pasajul subteran pentru trafic rutier și tramvaie ar avea o lungime de 200 metri

Primarul Mihai Chirica a explicat astăzi că planul municipalității vizează crearea unui aliniament continuu de promenadă dinspre strada Lăpuşeanu, prin Piaţa Unirii, urmând bulevardul Ştefan cel Mare şi Sfânt, traversând strada Anastasie Panu şi având ca punct final Piaţa Palatului Culturii sau chiar Ansamblul Palas. Zona pietonală astfel creată ar ajunge la circa 8 hectare.

„Pentru aceasta se propune anularea intersecţiei semaforizate, inclusiv trecerea pentru pietoni de pe strada Anastasie Panu, la nivelul bulevardului Ştefan cel Mare şi Sfânt, şi mutarea traficului auto în subteran. De asemenea, se propune şi anularea căii duble de rulare a tramvaielor pe direcţia strada Anastasie Panu – strada Palat, între obiectivele de interes istoric şi turistic Casa Dosoftei şi Biserica Sf. Nicolae Domnesc, şi plasarea acesteia în subteran pe acelaşi aliniament cu benzile dedicate traficului auto, în cadrul aceluiaşi pasaj subteran”, se arată în intenția Primăriei.

Șefii municipalității au adăugat că în vederea eliminării conflictului între cele două tipuri de funcţionalităţi specifice zonei, trafic rutier şi transport public, pe de o parte, şi pietonal, pe de altă parte, se va studia posibilitatea realizării unui pasaj subteran proiectat în curbă, cu dublă funcţionalitate: trafic auto cu două benzi pe sens, incluzând şi noua cale dublă de rulare pentru transportul public cu tramvaiul, cu rampa de intrare pe strada Anastasie Panu din dreptul Casei Dosoftei (înainte de trecerea pentru pietoni şi a intersecţiei semaforizate) şi cu rampă de ieşire pe strada Palat (după trecerea pentru pietoni). Viitorul pasaj subteran care va fi studiat se întinde pe o lungime de aproximativ 200 de metri.

Coordonator al proiectului Apix.ro, lucrează în presă din anul 2005. De-a lungul timpului, a colaborat atât cu mass-media locale, cât și centrale.

Alte articole din categoria Proiecte publice

EXCLUSIV apix.ro:

Mobilitate urbană

Facebook

Tu știi în ce cartier stai?

Cele mai citite articole din ultima lună:

To Top