Investiții private
Dacia: Ansamblul rezidențial BCC în locul stației de betoane are 270 apartamente
Comisia de urbanism a dat undă verde proiectului urbanistic propus de BCC Agregate în zona Rampei, între Piața Dacia și calea ferată. Compania, unde acționar principal este Conest, lucrează încă de anul trecut în Parcul Industrial Miroslava pentru mutarea stației de betoane. Din proiectul BCC putem afla că intenția pe viitor a companiei este de a extinde ansamblul aproape de intersecția cu str. Tabacului.
În paralel, a propus Primăriei aprobarea unui ansamblu rezidențial pe str. Rampei. Din informațiile APIX.ro, și stația de betoane de vizavi, cea a lui West Star, va fi mutată la Miroslava, astfel că întreaga zonă va fi reconfigurată urbanistic din temelii.
Planul BCC este de a amenaja 270 de apartamente, care vor fi deservite de un număr de 340 de locuri de parcare. Parcajul va fi unul suprateran, pe patru niveluri, în apropierea căii ferate. Parcajul suprateran ar fi primul obiectiv de această natură construit la Iași de o companie privată.
„Având în vedere nivelul apei subterane rezultată din forajele efectuate în cadrul investigațiilor geotehnice, dar și forma neregulată a terenului s-a adoptat soluția realizării unui corp de parcare suprateran în zona liniilor CFR. Acest corp de parcaj va avea un regim de înălțime P+4+platformă superioară – pe care se intenționează amenajarea unui teren de sport polivalent cu gazon artificial și acoperire tip balon”, se arată în proiectul de PUZ studiat de APIX.ro.
BCC are la dispoziție o suprafață generoasă de teren (peste 16.500 mp) și propune construirea unui ansamblu rezidențial, care să cuprindă și spații de birouri, servicii și funcțiuni complementare.
Terenul se desfășoară de la calea ferată și până în zona spălătoriilor nou-amenajate din celălalt capăt al str. Rampei. Din Planul Urbanistic Zonal (PUZ) rezultă că BCC vrea construirea a 3 corpuri de clădire, fiecare cu mai multe tronsoane, și cu un regim de înălțime demisol, parter, 6 etaje și un șaptelea etaj retras, la o înălțime maximă de 26 metri.
„Accesul auto și pietonal se face din str. Rampei, prin strada existentă, amplasată pe latura vestică a terenului studiat, asfaltată, cu câte o bandă de circulație pe sens, cu profil transversal de minim 7 metri și trotuar pe o parte a carosabilului, respectiv din calea de acces – in indiviziune cu acces din str. Tabacului, amplasată pe partea estică a amplasaemntului, asfaltată, cu o bandă de circulație, cu profil transversal de minim 5 metri”, se arată în proiectul de PUZ.