Connect with us

Danlin XXL rămâne câștigător pe un tronson de munte din A8: instanța a respins contestația UMB

autostrada a8 motca-iasi-ungheni randare proiect - imagini virtuale

Infrastructură

Danlin XXL rămâne câștigător pe un tronson de munte din A8: instanța a respins contestația UMB

Curtea de Apel București a decis în favoarea firmei Danlin XXL în litigiul privind atribuirea contractului de lucrări pe sectorul Joseni – Ditrău. UMB a pierdut această licitație la o diferență de doar 0,87 puncte, iar, ulterior, i-a fost admisă o contestație. În schimb, Danlin a atacat în instanță decizia și a obținut respingerea acesteia în integralitate. Este primul contract pentru un tronson de autostradă pe care va lucra Danlin XXL.

Admite plângerea. Modifică în parte decizia contestată, în sensul că respinge contestaţia în integralitate, ca nefondată”, se arată în dispozitivul instanței. Astfel, a fost confirmată decizia Companiei Naționale pentru Investiții Rutiere (CNIR) care, în iulie 2025, a atribuit contractul asocierii Danlin XXL (Lider) – Groma Hold – Intertranscom Impex SRL.

traseu joseni ditrau parte din sectorul montan A8
Traseul autostrăzii Joseni – Ditrău

Așa cum APIX.ro a mai relatat, Danlin XXL (Neamț) a câștigat procedura cu toate că a avut o ofertă financiară mai mare față de UMB, dar firma din Bacău a fost depunctată la propunerea tehnică la un criteriu care a stârnit controverse și în cadrul altor licitații. Din informațiile APIX.ro, UMB a avut o ofertă financiară cu 100 milioane lei mai bună față de Danlin.

Contractul pentru lotul cu o lungime de 14,4 kilometri din județul Harghita a fost atribuit asocierii de constructori din România și Bulgaria pentru o ofertă de 821 milioane lei (fără TVA) și, având în vedere decizia instanței din Capitală, acordul poate fi semnat odată ce sunt îndeplinite toate formalitățile procedurale – atribuirea nu poate fi contestată.

Durata de realizare este de 34 de luni (10 luni pentru proiectare și 24 luni pentru execuție lucrări). Detalii tehnice: 14,4 kilometri lungime, 21 de pasaje și viaducte (din care 3 ecoducte pentru permeabilitatea animalelor), nod rutier la Ditrău și descărcare provizorie în zona de conexiune cu lotul următor, 2A Ditrău-Grințieș, pentru a se asigura funcționarea independentă.

Aricole din categoria Infrastructură

Schimbări în trafic:

Cele mai citite articole

To Top