Investiții private
Dezbatere cu scandal la PMI: blocuri între case, în Copou
Un proiect controversat va face obiectul unei dezbateri publice pe 14 aprilie, în condițiile în care vecinii contestă construirea de blocuri între case în zona Aurora.
Propunerea urbanistică vizează amenajarea de locuințe colective (subsol, parter și 2 etaje), zona studiată fiind acum preponderent una de case. Interesul investitorului este unul major: zona se află în imediata apropiere a Parcului Copou, ceea ce va permite acestuia să obțină un profit substanțial din vânzarea locuințelor. În total, în cele două blocuri ar urma să fie amenajate 30 de apartamente. Terenul este de circa 2.000 mp, iar construcțiile propuse ar urma să ocupe 30% din suprafață.
Vecinii au depus sesizări la Primărie încă de acum câțiva ani și, printre altele, au acuzat:
- regimul de înălțime: acum sunt construcții cu parter și un etaj, iar prin proiect se doresc blocuri cu patru niveluri
- probleme de trafic: Strada Aurora nu este dimensionata pentru traficul intens de autovehicule, şi pentru cea mai mare parcare realizată între case, din zona Copoului care în afara celor aproximativ 20 locuri de parcare, vor exista in plus cel putin inca 20 de masini ( pentru familiile care deţin a doua maşina sau a celor care vin în vizită) care vor ocupa şi bloca întreaga strada, se vor crea frecvent ambuteiaje, un nivel de zgomot ridicat, zona fiind încadrata ca cea de locuinte individuale şi nu colective
- probleme legate de siguranța versanților: Defrişarea masivă de pe amplasamentul vizat şi a construcţiei grele propuse, sapaturile mari pentru constructia cu amprenta la sol de cca. 600 mp (panta versantilor de 20%), creeaza concentrarea de tensiuni ce produc tasari diferentiate ale terenului ce pot atrage dupa sine, deteriorarea stabilitatii întregului versant cu impact asupra tuturor clădirilor din zonă. Deasemeni pot afecta bateriile de stalpi de sustinere Benotto ce au fost executate special pentru a proteja stabilitatea versantului şi a drenurilor existente în zonă.
În schimb, în planul urbanistic zonal realizat la comanda beneficiarului, se arată că:
- din analiza valorilor factorului de stabilitate rezultă că sistemul construcţie-versant este stabil din punct de vedere al producerii fenomenelor de alunecări de teren, dacă se menţine nivelul apei subterane, adică la adîncimi de cel puţin 7,0 m de la nivelul terenului actual
- Accesul auto și pietonal la parcelele propuse pe terenul studiat se va realiza prin amenajarea căilor de circulație auto str. Aurora, asigurând o lățime a carosabilului de 7.00 m și a trotuarelor de 1,00m, rezultând astfel o lățime totală de 9.00 m.