Connect with us

Gara de la Pașcani va fi modernizată: proiectul are o valoare de 10 mil. euro

Proiecte publice

Gara de la Pașcani va fi modernizată: proiectul are o valoare de 10 mil. euro

Gara CFR de la Pașcani va fi modernizată, conform unui proiect de hotărâre al Ministerului Transportului, consultat de APIX.ro, investiția estimată fiind de peste 46 milioane lei. În principal, MT va căuta să finanțeze proiectul cu fonduri europene: cert este că, până la finalul anului, vor fi aprobați indicatorii tehnico-economici ai proiectului.

Stația Pașcani are 7 linii în ax stație și mai multe linii adiacente, inclusiv linii industriale și linii record către Târgu Neamț, Iași, Ruginoasa, Vicșani. Prin această stație circula atât trenuri de călători cât și de marfă. Stația face parte din Magistrala CF 500 București Nord – Ploiești Sud – Adjud- Pașcani – Suceava – Vicșani.

„Clădirea actuală a statiei cf Pașcani a fost construită începând din 1950. În 1953 a fost dat în folosință Corpul Central – clădire monumentală, simetrică. Între anii 1965 – 1966 au fost construite cele două corpuri de capăt (Parter+Pod) a căror acoperire spre zona de peron se continuă cu o copertină realizată din beton armat, desfășurată pe întreaga lungime a clădirii”, se arată în documentația consultată de APIX.ro.

Potrivit sursei citate, lucrările de la Gara Pașcani vor consta în:

  • consolidarea clădirii de călători
  • aducerea la cotă și adaptarea peronului din fața clădirii de călători
  • realizarea accesului facil a persoanelor cu dizabilități în cadrul stației
  • realizarea accesului peste linii printr-o trecere la nivel
  • se mențin peroanele intermediare existente. Se adaptează peronul din fața clădirii de călători pt a face legătura dintre cota interioară a clădirii și cota +0,55 a peronului față de NSS. Acesta va avea o lățime de 6.00 m și o lungime de 250 m
  • Peronul principal va fi protejat cu 2 copertine cu structură uşoară tip staţie de autobuz. Aceasta va avea structură metalică, închiderile fiind din sticlă securizată, atât la nivelul pereților cât și la nivelul acoperișului.
  • Accesul în stație se va face cu ajutorul unei treceri la nivel pietonale, realizată cu dale elastice. Aceasta va fi amplasată la capătul peronului principal, spre capul X al stației. La nivelul etajului 1, se vor amenaja spații de birouri pentru persomalul CFR în aripa sudică, respectiv spații pentru închiriat birouri în aripa nordică.
  • Se va reface șarpanta corpului central (hol central și aripi laterale) și se vor amenaja spații de expunere/circulație în aripile laterale. Copertina aferentă peronului pincipal reazemă pe structura clădirii și va fi reparată/consolidată.
  • Prin realizarea lucrărilor propuse, impactul estimat asupra biodiversității este pozitiv, de lungă durată şi de importanţă deosebită asupra mediului în special asupra comunităţii umane.

„Finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii şi din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.” SA, precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii”, se mai arată în proiect.

Indicatorii tehnico-economici, care prevăd o investiție de peste 46 milioane lei, vor fi aprobați până la finalul acestui de către guvern.

Articole din categoria Proiecte publice

Trafic

Facebook

Tu știi în ce cartier stai?

Cele mai citite articole din ultima lună:

To Top