Infrastructură
Licitația pentru autostrada Lețcani – Iași nu va fi suspendată: indienii pot participa la procedură
Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a adoptat măsuri de remediere în cazul licitației pentru construirea autostrăzii Lețcani – Iași, procedură cu termen de deschidere a ofertelor pe 30 octombrie. Măsurile adoptate permit participarea la procedură inclusiv a companiei indiene Ceigall – aceasta contestase faptul că, inițial, CNIR i-a refuzat acest drept.
„Este permisă participarea tuturor companiilor. CNIR nu va analiza ex-ante aspectele de calificare la licitație, această analiză va fi făcută de Comisia de evaluare”, a declarat, pentru APIX.ro, Alexandru Lancuzov, purtător de cuvânt al CNIR.
Ceigall India Limited a depus o contestație zilele trecute în care a reclamat faptul că nu i se va permite să participe la licitație: într-un răspuns la mai multe solicitări de clarificare, CNIR a invocat faptul că India nu este în lista țărilor care au ratificat Acordul privind achizițiile publice al organizației mondiale a comerțului. De asemenea, nu există acorduri bilaterale semnate cu Uniunea Europeană care să permită firmelor indiene accesul liber la piața achizițiilor publice din UE.
- Citește și EXCLUSIV Planul pasajului suprateran de la Lețcani: giratorii, benzi speciale și conexiuni noi
În măsurile de remediere adoptate de CNIR, aceste precizări au fost înlăturate, astfel că sesizarea Ceigall a rămas fără obiect, iar procedura nu va fi suspendată. În context, reamintim că procedurile pentru alte două dintre sectoarele autostrăzii A8, pe tronsonul ieșean (Moțca – Ungheni), sunt blocate în urma unor decizii contradictorii ale instanței. Astfel, licitațiile pentru Iași – Golăiești și Golăiești – Podul de la Ungheni au fost suspendate, în timp ce doar sectorul Lețcani – Iași rămâne în derulare. Pentru celelalte două tronsoane (Moțca – Tg Frumos și Tg Frumos – Lețcani) ofertele depuse sunt în fază de evaluare.
Tronsonul Lețcani – Iași are o lungime de 17,7 km, iar valoarea estimată a contractului de lucrări se ridică la 5,2 miliarde lei cu o durată de realizare de 46 de luni (10 luni proiectare și 36 execuție). Sectorul include 6 tunele, 18 poduri și pasaje (cel mai lung de 1.105 metri), 2 noduri (nod DJ 282 Nord Iași la km 70 respectiv Nod DN 24 la km 76) și un Centru de monitorizare.
- Consultă măsurile de remediere adoptate de CNIR
