Utile
Miroslava face ce Iașul se chinuie de ani buni: interzice traficul greu
Primăria Miroslava este din nou cu un pas înaintea Iașului. Autoritatea locală a publicat în dezbatere publică un proiect de hotărâre de consiliu local al cărui scop este de a interzice traficul greu pe raza comunei.
„Pe raza comunei Miroslava este interzisă circulația autovehiculelor destinate transportului de mărfuri și materiale, precum și a utilajelor autopropulsate utilizate în construcții care au masa maximă autorizată mai mare de 3,5 tone. (…) Accesul în zona de interdicție se poate realiza doar în baza unei Autorizații de acces valabilă, numită ‘Permis Liberă Trecere’, prescurtat L.T.”, se arată în regulamentul propus de Primăria Miroslava.
În același timp, autoritatea locală va interzice parcarea acestor autovehicule pe domeniul public sau privat al comunei.
Dacă un șofer nu deține permisul de liberă trecere, atunci el riscă o amendă de până la 2.000 lei.
Primăria propune trei categorii de taxe periodice:
- 50 lei/zi (< 7 tone), 100 lei/zi (< 14 tone) și 200 lei/zi (> 14 tone)
- 1.000 lei/lună (< 7 tone), 2.500 lei/lună (< 14 tone) și 5.000 lei/lună (> 14 tone)
- 2.000 lei/an (< 7 tone), 5.000 lei/an (< 14 tone) și 10.000 lei/an (> 14 tone)
În regulament sunt precizate și toate sectoarele de drum unde este interzis traficul greu în lipsa unei autorizații de acces.
Condiții pentru acordarea autorizației:
- punctul de origine sau de destinație al transportului se află situat pe traseul restricționat
- nu există trasee alternative pentru acces la punctul de origine sau de destinație a transportatorului
- sectorul de drum pentru care se autorizează trebuie să fie cât mai scurt, prin folosirea în principal a traseelor alternative
- caracteristicile tehnice și geometrice ale traseelor alternative nu oferă posibilitatea efectuării transportului pe aceste trasee
- în urma analizei cererii, autoritatea locală va putea modifica traseul cerut de solicitant astfel încât acesta să afecteze cât mai puțin fluiditatea traficului și să asigure protecția sectoarelor de drum în funcție de capacitatea portantă a acestora și tonajul sau gabaritul autovehiculului pentru care se solicită autorizația
- autoritatea locală își rezervă dreptul de a nu elibera autorizații de acces persoanelor fizice sau juridice care nu au depus documentația completă, care nu au respectat cele declarate în documentație referitoare la circulația cu depășiri ale limitelor maxime admise ori care nu au respectat condițiile impuse de autorizare
Întregul proiect de hotărâre poate fi consultat AICI.
Între timp, la Iași, oficialii declară periodic că vor aproba un regulament pentru traficul greu, au și fost puse câteva astfel de acte în dezbatere publică, dar niciodată demersul nu a fost dus la bun sfârșit.
Unul dintre motivele invocate de primarul Mihai Chirica este lipsa avizului de la Direcția Regională de Drumuri Naționale, care administrează circa 22 km de drum național de pe raza Iașului, cu toate că aceeași municipalitate refuză să preia de la Direcția Regională drumurile care tranzitează Iașul. În acest sens există un proces pe rol prin care Primăria să fie obligată să preia drumurile.