Infrastructură
Ordin de începere a lucrărilor pe cel mai dificil tronson din autostrada A8
Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) va emite luni ordinul de începere a lucrărilor pentru tronsonul Grințies – Pipirig, fiind vorba despre cel mai dificil segment din autostrada A8, parte din sectorul montan. Anunțul a fost făcut duminică seară de șeful CNIR Gabriel Budescu, într-o emisiune la B1 TV.
Pe sectorul montan, CNIR a dat deja undă verde lucrărilor pe Ditrău – Grințieș. În cazul Sărățeni – Joseni, potrivit lui șefului CNIR, luna aceasta ar urma să fie alocate credite de angajament astfel încât să fie semnat contractul de lucrări. Al patrulea segment gestionat de CNIR pe sectorul montan al A8 este Joseni – Ditrău, contract care, în prezent, face obiectul unui litigiu între participanții la licitație.

Lucrările vor fi executate de către UMB
Segmentul Grințieș – Pipirig (31,5 km) are o complexitate tehnică ridicată întrucât include numeroase structuri, precum și volume semnificative de lucrări de consolidări și excavări: 16 tuneluri (cel mai lung având 940 metri), 60 de poduri și viaducte, două dintre acestea cu peste 1.000 metri lungime (cel mai lung pod este cel peste râul Bistrița cu 1.275 metri) și 12,7 milioane mc de excavări. Valoarea lucrărilor pe tronsonul Grințies – Pipirig se ridică la 5,97 miliarde de lei.
- Citește și UMB a pierdut „la mustață” o licitație pentru un tronson din A8: i-a fost admisă contestația
Lucrările vor fi executate de grupul de firme UMB, care și-a adjudecat licitația în vara acestui an. La procedură au mai participat turcii de la MAPA. Contractul de lucrări a fost semnat la finalul lunii octombrie. UMB este câștigător și pe Sărățeni – Joseni, iar pe Joseni – Ditrău același antreprenor își dispută contractul cu Danlin XXL. „Am intrat în linie dreaptă cu toate tronsoanele din sectorul montan al A8. Toată secțiunea montană este grea, dar lotul cu cele mai mari provocări este Grințieș – Pipirig”, a declarat șeful CNIR.
Conform CNIR, traseul aferent Grințieș – Pipirig se desfășoară pe raza județului Neamț și include un nod rutier lângă Tulgheș (UAT Grințieș), o conexiune cu segmentul Ditrău-Grințieș tot din sectorul montan al autostrăzii A8 și o descărcare provizorie la Est, alături de o conexiune cu traseul Pipirig-Vânători Neamț/Leghin pentru a asigura funcționalitatea independentă. În context, amintim că UMB este antreprenorul general și în cazul tronsonului Ditrău – Grințieș, segment în execuție.







