Local
[P] Programul de înarmare al Comisiei Europene poate salva autostrăzile Moldovei
Autostrăzile din Moldova trebuie să fie finalizate cât mai repede, căci reprezintă nu doar o cale de dezvoltare economică a regiunii, ci și o chestiune de securitate națională.
A7 și A8 trebuie să rămână o prioritate a Guvernului României și insist ca investițiile pentru cele două drumuri-cheie să nu fie amânate. Avem nevoie de aceste autostrăzi astăzi, nu după 2030.
De ce sunt o prioritate A7 și A8?
– Pentru că ar opri exodul moldovenilor. Peste un milion de oameni au fost obligați să plece în pribegie din Moldova, din cauză că, în lipsa unor autostrăzi, nu au venit nici investiții majore, nici slujbele bine plătite.
– Un sfert dintre românii din Diaspora provin astăzi din Moldova.
– Nici investitorii locali nu s-au putut dezvolta, cât timp transportul costisitor până în Occident, pe drumuri care consumă combustibil și vehicule, face ca produsele din Moldova să nu fie competitive ca preț.
– Nu mai vorbim de numărul uriaș de accidente rutiere care se produc în Moldova. Sute de oameni mor anual pentru că guvernele risipesc banii pe investiții inutile.
Guvernul Ciolacu a ratat PNRR. Dar iată că Uniunea Europeană ne oferă o nouă șansă. România va primi 16,6 miliarde de euro în programul SAFE pentru apărarea statelor membre.
O parte din sumă poate fi folosită pentru îmbunătățirea infrastructurii rutiere, un element esențial în strategia de apărare.
Iar A7 și A8, care leagă capătul Flancului Estic, respectiv Moldova, de Vestul Europei, devin o prioritate pentru securitatea națională.
Lansez un nou apel către parlamentarii din Moldova să fie uniți pentru A7 și A8. Nu mai putem rata încă o șansă, poate ultima, de a face ce trebuie pentru regiunea pe care o reprezentăm.
Eu am susținut și voi susține necondiționat investițiile în cele două autostrăzi-cheie pentru Moldova și pentru România.
Marius BODEA
Senator USR de Iași

