Trafic
Peste 50 de firme sunt implicate în licitația pentru primii 30 km din autostrada A8
CNAIR a primit șase oferte pentru proiectarea și execuția capătului estic al sectorul montan din autostradă, respectiv porțiunea Leghin – Târgu Neamț, sector care cuprinde și lucrări în județul Iași, pe raza comunei Moțca.
Potrivit informațiilor publicate în sistemul național de achiziții publicate, peste 50 de firme fac parte din cele șase asocieri care vor să construiască primii 30 km din autostrada A8. Printre ofertanți se numără inclusiv firmele omului de afaceri Dorinel Urmbrărescu, cele care lucrează deja pe cea mai mare parte a autostrăzii A7. Ofertanții au o experiență relevantă pentru proiect prin construirea de autostrăzi în România sau în străinătate sau stații de metrou. Patru ofertanți sunt din Turcia, iar doi din România.
Lista ofertanților:
- Makyol (Turcia), în parteneriat cu 9 entități, toate din România, cu o singură excepței: EPC – Consultanță de Mediu, Muzeul Olteniei Craiova, Vertatel International, Epser, Terra Silva, Prospect Technical Studies, General Survey Corporation, Danavi și Mega (Turcia). În România, Makyol este cunoscută pentru lucrările în desfășurare cu scopul extinderii metroului din București spre Aeroportul Otopeni.
- Nurol Insaat (Turcia), în parteneriat cu 7 entități: EPC, Danavi, Institutul de Arheologie „Vasile Pârvan”, Primaserv, Vertatel, Green Power Energy și Tecnic. În prezent, una dintre cele mai cunoscute lucrărie ale Nurol în România vizează construirea unei porțiuni din centura Bucureștiului.
- Mapa Insaat (Turcia), în parteneriat cu 10 entități: Gunal Insaat, Terra Silva, Mocanu și Asociații, CIS Gaz, Elektra Invest, Danavi, Geostud, Institutul Pârvan, Eckon și Yuksel. În România, Mapa lucrează (pe porțiuni) pentru construirea autostrăzii Sibiu – Pitești.
- Tekfen Insaat (Turcia), în parteneriat cu 11 entități: Toro Tech Construct, Prelchim, Eckon, Freyrom, Straco Holding, Muzeul Olteniei, Torcad, Geostud, Pirotehnic OSB și Sixense. Printre altele, turcii de la Tefken sunt cunoscuți pentru construirea de autostrăzi în Qatar.
- UMB (România), în asociere cu 10 entități: SA & PE Construct, Pirotehnic OSB, Muzeul Olteniei, Green Collect, Integrated Engineering Systems, CIS Gaz, Prelchim, Elektra Invest, Tehnostrade și Spedition UMB. În prezent, grupul de firme UMB are în lucru peste 250 dintre cei 320 km ai autostrăzii A7. UMB mai are în lucru alți peste 150 km de autostradă în diverse zone ale țării.
- Danlin XXL (România), în asocierere cu 14 entități: Gocay, Terra Silva, Mithras, Freyrom, Dragos Invest, Institutul Pârvan, Artera Proiect, Eckon, Elektra Invest, Epser, Danavi, Via Design, Intertranscom și EPC. Danlin XXL a făcut obiectul mai multor controverse în contextul apropierii acestei companii de baronul PSD Ionel Arsene, condamnat recent la închisoare cu executare.
Singura firmă din Iași care participă la licitație este Danavi, societate care este specializată în servicii de deminare, cercetare teren și detectare muniții neexplodate. În portofoliul companiei apar numeroase contracte în relație cu proiecte de infrastructură derulate la nivel național. Danavi este implicată pe anumite sectoare și în proiectul de construire a autostrăzii A7.
Așa cum APIX.ro a mai relatat, porțiunea Leghin – Tg Neamț (30 km) cuprinde și o secțiune de circa un kilometru care va fi construită pe teritoriul județului Iași, pe raza localității Moțca. Conform documentației de atribuire, valoarea totală a contractului ajunge la 2,3 miliarde lei (fără TVA).
Potrivit caietului de sarcini, este vorba despre 672 metri pe raza comunei amintite, la care se adaugă cei 534 metri ai podului peste râul Moldova, râu care delimitează județele Neamț și Iași. Capătul estic al sectorului montan traversează teritoriul următoarelor localităţi: Vânători, Agapia, Grumăzeşti, Petricani, Urecheni, Timişeşti, Păstrăveni (toate din Neamţ) şi Moţca (Iaşi).