Național
Poza zilei: România nu va trece nici anul acesta borna de 1.000 km la capitolul autostrăzi
De Ziua Națională a României, politicienii vor invoca din nou, prin diverse colțuri ale țării, despre construirea de autostrăzi – vor fi din nou vorbe în vânt pentru că realitatea mereu îi contrazice: în România se construiesc autostrăzi într-un ritm de circa 50 km/an (în cel mai bun caz). Asociațiile civice spun că ritmul ar trebui să fie cel puțin dublu.
În schimb, facem și refacem studii de fezabilitate și proiecte tehnice, iar multe dintre proiectele de autostradă din țară sunt blocate în această etapă. Unul dintre cele mai relevante exemple este chiar autostrada Ungheni – Iași – Tg Mureș: este cel mai întârziat proiect de infrastructură de la nivel național. Proiectul a fost lansat în 2005, primele studii au fost gata în 2011, iar în 2021 refacem studiile de acum 10 ani.
Cu o rețea de sub 1.000 km de autostradă, România se află la coada Europei. În schimb, Spania are peste 17.000 km, Germania peste 13.000 km, iar Franța peste 12.000 km.