Trafic
Predare de ștafetă: CNIR a preluat autostrada A8, pe sectorul ieșean, între Moțca și Ungheni
Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a preluat proiectul autostrăzii A8 pe sectorul ieșean, respectiv între Tg Neamț/Moțca – Iași – Ungheni, în lungime totală de 93 km. CNIR gestionează alți 116 km din A8, fiind vorba despre secțiunea de munte între Sărățeni și Pipirig.
Protocolul de predare-primire a fost semnat zilele trecute cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). „Predarea acestui proiect către CNIR a avut loc în baza Ordinului emis de Ministrul Transporturilor și Infrastructurii”, se arată într-o informare a CNAIR.
Până în prezent, CNIR a mai preluast de la CNAIR următoarele proiecte: drum expres Focșani – Brăila, drum expres Bacău – Piatra Neamț, autostrada Miercurea Nirajului – Leghin (parte din A8) și autostrada Ploiești – Brașov (parte din A3).
În cazul autostrăzii Iașului (Moțca – Iași – Ungheni), indicatorii tehnico-economici au fost recent aprobați de către guvern și, teoretic, ar urma să fie lansate licitațiile. Investiția se ridică la 26,4 miliarde lei. Licitațiile vor fi lansate etapizat, în contextul în care autostrada a fost împărțită în patru sectoare: Moțca – Tg Frumos (31,5 km), Tg Frumos – Lețcani (28,6 km), Lețcani – Iași (17,7 km) și Iași – Ungheni (15,5 km).
Autostrada Iașului va tranzita teritoriul următoarelor localități: municipiul Pașcani, Ruginoasa, orașul Târgu Frumos, orașul Podu Iloaiei, comunele Motca, Miroslovești, Stolniceni-Prăjescu, Helesteni, Costești, Ion Neculce, Baltati, Erbiceni, Dumești, Lețcani, Miroslava, Rediu, Popricani, Victoria, Aroneanu, Ungheni și Golăiești.
Recent, APIX.ro a prezent în premieră o randare video cu întregul traseu al autostrăzii Iașului, clip care pune accent pe lucrările de artă care vor fi realizate în cadrul proiectului (vezi aici).