Connect with us

„Remodelarea Palas are la bază un principiu clar: optimizarea spațiilor existente fără a construi noi clădiri”, Gabriel Iațco, Shopping Center Manager Palas

proiect remodelare palas randari
Articol susținut de IULIUS

Investiții private

„Remodelarea Palas are la bază un principiu clar: optimizarea spațiilor existente fără a construi noi clădiri”, Gabriel Iațco, Shopping Center Manager Palas

După ce a investit în centrul Iaşului peste 440 milioane de euro, compania IULIUS plusează şi a demarat, de curând, proiectul de modernizare a Palas, pentru care lucrează cu una dintre cele mai apreciate case de arhitectură la nivel global. Arhitecţii români Maximilian şi Daniel Zielinski conduc o echipă extinsă de specialişti de la Foster + Partners care au obiectivul de a remodela eficient o dezvoltare comercială deja performantă, cu peste 22 milioane de vizite anual. Am stat de vorbă cu Gabriel Iațco, Shopping Center Manager Palas, despre stadiul lucrărilor şi principalele noutăți.

  • În ce fază sunteți cu proiectul de remodelare a ansamblului Palas?

În septembrie, au început lucrările la prima etapă din acest proiect amplu, care se va derula în mai multe faze, întrucât ne dorim ca vizitatorii noştri să nu perceapă niciun fel de deranj. Se lucrează pe esplanada din fața Teatrului „Luceafărul”, unde acum are loc cercetarea arheologică, fiind situaţi în centrul istorc al oraşului. Ulterior, intervenţiile inginerilor se vor concentra exclusiv în subteran, nu construim nimic la suprafaţă.  

Mai precis, sub esplanadă vor fi amenajate locuri de parcare şi o suprafaţă comercială nouă în continuarea Atriumului existent. După finalizarea acestor lucrări, esplanada va redeveni spaţiu verde, aşa cum a fost şi până acum. Însă şi aici arhitecţii Foster + Partners au gândit o amenajare integrată, cu mai multe zone de umbră, restaurante tematice cu terase, dar mai ales cu un amfiteatru urban, unde ne dorim să organizăm evenimente culturale în aer liber. Proiectul de remodelare este complex, urmând ca restul etapelor, care vizează, în special, Atriumul şi anumite porţiuni din parc, să se deruleze progresiv. Vom investi peste 80 de milioane de euro în acest proiect.

proiect remodelare palas randari

Palas va avea o nouă intrare pietonală dinspre Bulevardul Ştefan cel Mare

  • Care sunt principalele elemente de noutate?

O nouă intrare pietonală în Palas dinspre Bulevardul Ştefan cel Mare, umbrită de arbori; deschiderea Atriumului spre Palatul Culturii printr-o faţadă din sticlă şi o piațetă publică, interioară-exterioară, care va continua spre parc; reamenajarea spaţiilor verzi din zona Turnului de Strajă (laterala din stânga a Palatului) cu fântâni spectaculoase, pajiști în pantă, zone de joacă pentru copii; remodelarea esplanadei din faţa Teatrului „Luceafărul”; un nou centru de evenimente; punerea în valoare a vestigilor de sub vechiul teatru de vară realizat în anii ‘60 – acestea sunt principalele intervenţii gândite de arhitecţi.

proiect remodelare palas randari

Remodelarea Palas are la bază un principiu clar: optimizarea spațiilor existente fără a construi noi clădiri. Vom regândi mai multe zone interioare pentru a extinde suprafața de retail, care va ajunge la un total de 80.000 mp închiriabili.

proiect remodelare palas randari

Interiorul Atriumului va arăta complet diferit: vor fi extinderi de magazine și noi formate ale celor mai mari branduri prezente în Palas; inaugurări ale unor retaileri internaționali care vor veni în premieră regională; vor fi amenajate spații de joacă pentru copii şi vor apărea noi concepte de restaurante şi cafenele.

proiect remodelare palas randari

Congress Hall va avea o nouă locație, cu patru săli și o capacitate extinsă la 1.000 de persoane, dotări moderne și o priveliște deosebită asupra Palatului Culturii.

proiect remodelare palas randari

În parc, pe porţiunea din stânga a Palatului, ne dorim o zonă verde mai activă. Astfel, amenajarea peisagistică va include atracţii acvatice spectaculoase, peluze înclinate, spații de joacă interactive pentru copii și pentru evenimente în aer liber. Vom avea şi un pârâiaș şi jocuri de apă sub formă de cascadă, iar lacului actual îi vom reda un aspect mult mai natural.

proiect remodelare palas randari

Lucrăm cu arhitecţii de peste doi ani, iar transformările se vor resimți nu doar la nivel funcţional, ci și estetic și experiențial. Conceptul Foster & Partners pentru Palas este gândit în cel mai mic detaliu: de la frontoanele şi vitrinele magazinelor, iluminat ambiental şi pardoseală, până la elemente legate de peisagistică, conectivitate şi acces. Suntem convinşi că va ridica foarte mult standardul cu privire la ce înseamnă experienţa de retail.

Cele mai mari branduri din mall vor veni cu noi concepte şi îşi vor tripla suprafaţa

  • Există loc de retaileri noi în piaţă? Îmi puteti da câteva exemple?

Nu o spunem noi, ci specialiştii şi o arată datele financiare: Palas este cea mai performantă dezvoltare comercială din afara Bucureştiului. Asta înseamnă că reprezintă prima alegere atât a clienţilor, cât şi a retailerilor care vor să acceseze piaţa. Cu un grad de închiriere foarte aproape de 100%, identificarea de spaţii disponibile pentru alte magazine devenise o adevărată provocare. Însă conceptul propus de Foster + Partners a identificat anumite zone care pot fi remodelate şi a regândit o serie de perimetre din Palas într-o manieră foarte eficientă. Astfel, vom câştiga suprafaţă închiriabilă care ne va permite să aducem toate acele branduri şi funcţiuni pe care ştim că publicul şi le doreşte la el acasă.

De fapt, tot anul a fost despre optimizări, relocări de chiriaşi sau inaugurări de magazine. Am finalizat amenajarea unei zone sport, cu unii dintre cei mai mari retaileri de pe piaţă: JD Sports, BUZZ, Nike, Crocs, Hervis Sports. În aceeaşi zonă avem şi magazinele LEGO® şi Levi’s, în vreme ce Stay Fit Gym a deschis un centru de fitness lângă food court. Suplimentar, am inaugurat recent și All Mountain – unicul importator și distribuitor oficial în România al brandurilor The North Face şi Patagonia.

Ne bucurăm că anul viitor va avea loc deschiderea Primark, pe o suprafaţă de peste 4.000 mp, un retailer foarte des solicitat de clienţii noştri.

Alte deschideri viitoare vor fi ale brandurilor Rituals, Sport Guru şi Sport Vision .

Noutăţile vor continua. Cele mai mari branduri din mall vor veni cu noi concepte de magazine, pe suprafeţe mult extinse. De exemplu, vom avea retaileri care îşi vor tripla suprafaţa magazinelor. Vom veni cu branduri noi din modă, cosmetice, entertainment, food & beverage, atât din segmentul mass market, cât şi premium.

proiect remodelare palas randari

Aricole din categoria Investiții private

Schimbări în trafic:

Cele mai citite articole

To Top