Connect with us

Suceava | Aproape 100 de firme sunt implicate într-o licitație pentru reabilitarea unui drum județean

drum judetean dj208b

Infrastructură

Suceava | Aproape 100 de firme sunt implicate într-o licitație pentru reabilitarea unui drum județean

O licitație lansată de Consiliul Județean (CJ) Suceava a stârnit un interes major în rândul firmelor. La procedură participă aproape 100 de societăți constituite în 11 asocieri care au depus ofertă. Valoarea contractului se ridică la 37 milioane lei.

Lucrările presupun modernizarea a 10,1 km de drum județean (DJ 208B), între Hănțești, Berești și Șerbănești, localități din partea de vest a județului. Intervențiile vizează și reabilitarea a două poduri. Contractul este unul de proiectare (4 luni) și execuție (24 luni).

Pe lista ofertanților s-au înscris firme din mai multe județe ale țării, iar cele mai multe sunt din Suceava, Iași, Cluj, Botoșani, Bistrița sau Bacău.

Care sunt ofertanții:

  • Darconstruct (Iași) – NV Construct (Cluj), cu 5 subcontractanți
  • Columna AG (Botoșani) – Intercad Proiect (Iași) – Infraconcept (Iași), cu 10 subcontractanti
  • Big Conf (Botoșani) – Rutier Conex XXI (Bacău) – Calcarul, cu 3 subcontractanți (Suceava)
  • Vulturi (Botoșani) – Artehnis Infrastructure Solutions (Iași), cu 6 subcontractanți
  • Cornell’s Floor (Botoșani) – Roads Design (Cluj), cu 6 subcontractanți
  • SUCT (Suceava) – Pontis Concept Design (Satu Mare), cu 5 subcontractanți
  • Top Cav (Suceava) – Azintus Proiect (Iași) – Transilvania Grand Construct (Bistrița), cu 8 subcontractanți
  • Transasfalt Prod (Botoșani) – Conrec (Botoșani) – Nordic Vision (Iași), cu 4 subcontractanți
  • Test Prima (Suceava) – Mitrofan (Suceava) – Rovalstone (Suceava) – Riva Systems (Iași) – CML.ro (Bistrița), cu 6 subcontractanți
  • Eky Sam (Iași) – Regio Construct Proiect (Iași), cu 3 subcontractanți
  • Autotehnorom (Suceava) – Road Expert Design (Cluj), cu 7 subcontractanți

Care au fost motivele pentru care CJ Suceava vrea modernizarea drumului:

  • În perioadele secetoase structura rutieră existentă la nivel de pietriș și nisip generează o cantitate mare de praf iar în perioadele ploioase se generează noroaie – străzile devin aproape impracticabile.
  • Sectoarele de drum asfaltat prezintă crăpături, fisuri, gropi și pe unele porțiuni se află într-o stare avansată de degradare.
  • Întreg sectorul de drum nu are amenajat un sistem adecvat de colectare și evacuare controlată a apelor din precipitații.
  • Prezența fisurilor și crăpăturilor permite infiltrarea apelor pluviale în interiorul sistemului rutier fapt ce diminuează proprietățile fizico-mecanice ale straturilor de fundare. Acostamentele sunt realizate din pământ și sunt degradate din punct de vedere structural.
  • Pe tronsoanele cu carosabilul pietruit, datorita numeroaselor degradări sub formă de gropi, burdușiri și denivelări se circulă cu restricții de viteză 40-50 km/h, aceste porțiuni necesitând frecvente lucrari de reprofilare a căii de rulare și aport de material pietros.

CJ Suceava are ca termen finalul lunii noiembrie 2025 pentru a stabili câștigătorul procedurii.

Aricole din categoria Infrastructură

To Top