Connect with us

Trenul metropolitan: ce traseu și stații propune societatea civilă

cale ferata cfr
FOTO: Reporter de Iași (Reporteris.ro)

Mișcări civice

Trenul metropolitan: ce traseu și stații propune societatea civilă

Societatea civilă a organizat o primă dezbatere online cu privire la proiectele vitale pentru modernizarea Iașului în următorii ani. Dezbaterea a fost organizată de către Bahlui.ro (think tank pentru Iași). Tema dezbaterii a fost necesitatea introducerii trenului metropolitan în zona metropolitană Iași.

În cadrul discuțiilor, George Țurcănașu, dr. în geografia umană, a susținut o prezentare a necesității unui astfel de proiect în context teritorial. În opinia acestuia, avantajele principale ale trenului metropolitan sunt:

  • reducerea circulației auto
  • alimentarea cu forță de muncă a economiei metropolitane
  • stabilizarea populației la originea navetei

George Țurcănașu a prezentat rețele de tren metropolitan din mai multe state occidentale. De exemplu, în Bruxelles, rețeaua are o lungime de 350 km, 12 linii, 120 de stații și un trafic anual de 25 milioane de pasageri.

Cred că este necesară construcția unei linii ferate de la Aeroport și până în zona triajului enorm ieșean, și care să lege aeroportul de Gara centrală”, a spus, printre altele, Țurcănașu.

Traseul principal definit de acesta vizează: Gara Podu Iloaiei, Podu Iloaiei Est, Hoisești, Lețcani Gară, Lețcani Sud – Zona Industrială, Lețcani Est – parcul logistic Solo, Delphi – parc industrial Miroslava I, Antibiotice – parc industrial Miroslava II, Mall Moldova, Luca Arbore, Rampei, Gara Centrală, Mircea cel Bătrân, Gara Nicolina, Socola, Arcelor Mittal, Brikston, BMT, Holboca și Cristești.

În sistemul feroviar de mobililitate prezentat de George Țurcănașu au mai fost incluse trasee pe ruta Poitiers – Lunca Cetățuii și din zona Brikston spre Aeroportul Internațional.

Sursa: George Țurcănașu

Puteți urmări dezbaterea integrală LA ACEST LINK. Discuțiile au fost moderate de Marius Alexa, CEO al companiei de media Arhipelago, și au mai participat, printre alții, viceprimarul Radu Botez, arhitectul Andrei Ciuhodaru și redactorul-șef al Ziarului de Iași, Toni Hrițac.

Trenul metropolitan a devenit și o temă de campanie electorală la Iași, după ce presa și societatea civilă au invocat importanța realizării unui astfel de proiect. În cadrul unei alte dezbateri organizate ieri la Iași, la care a participat și ministrul Transporturilor Lucian Bode, au fost vehiculate următoarele trei linii metropolitane:

  • Linia metropolitană S1 Iași: Bârnova (P&R) – Piciorul Lupului – Ciurea (P&R) – Poitiers – Zona comercială Nicolina – Nicolina (P&R) – Iași (P&R) – Canta – Păcurari – Antibiotice (P&R) – Lețcani (P&R) – Movileni – Larga Jijia (P&R)
  • Linia metropolitană S2 Iași: Cristești (P&R) – Holboca – Socola (P&R) –  Nicolina (P&R) – Iași (P&R) – Canta – Păcurari – Antibiotice (P&R) – Lețcani (P&R) – Podul Iloaiei (P&R) (Tg. Frumos (P&R) – Pașcani)
  • Linia metropolitana S10 Aeroport: Iasi (P&R)– Nicolina (P&R)– Socola – Aeroportul Internațional Iași(P&R)

Mai jos, puteți consulta câteva dintre planșele incluse în prezentarea făcută de către George Țurcănașu în dezbaterea online:

Apartamente de vânzare Iași: oferte actualizate

Descoperă LAPIS Residence - un ansamblu rezidențial de top

Articole din categoria Mișcări civice

To Top