Connect with us

Planul urbanistic pentru Aeroport: hoteluri și birouri, lângă pădure

Schița planului urbanistic zonal

Proiecte publice

Planul urbanistic pentru Aeroport: hoteluri și birouri, lângă pădure

Primăria a publicat planul urbanistic zonal (PUZ) care reglementează modul în care Aeroportul Internațional ar urma să fie modernizat și extins. Proiectul de PUZ va face obiectul unei dezbateri publice care va fi organizată la sediul municipalității pe 15 ianuarie.

În planul urbanistic sunt schițate tipurile de investiții care pot fi realizate la Aeroport și în zona limitrofă. PUZ-ul deschide drumul pentru investiții în clădiri de birouri, hoteluri și alte construcții care acum nu există în proximitatea aerogării. Zona aleasă pentru o astfel de dezvoltare este la liziera Pădurii Ciric. Pentru acces este propus un bulevard cu două benzi pe sens.

Descarcă schița în format PDF pentru o vizualizare mai bună

Proiectul a fost realizat de ARTCA, firma fostului arhitect-șef al orașului Ionel Oancea. Planul datează din 2016, dar a fost revizuit în anul 2019.

Suprafața studiată prin PUZ este de 42 ha.

ARTCA propune două categorii de funcțiuni: una ține de activitatea aeroportuară propriu-zisă, iar cealaltă de realizarea unui pol urban de dezvoltare (cea de lângă pădure).

Cum arată zonificarea propusă de arhitecți:

  • zona terminalelor (4,3 ha – clădiri cu 16 m înălțime)
  • activitate industrială și servicii dependente de aeroport (4,08 ha)
  • activități specifice Ministerului de interne (1,31 ha)
  • prestări servicii, birouri (inexistent acum, propus – 4,33 ha)
  • transport aerian (12 ha)
  • căi de comunicații (4 ha)
  • spații verzi (12 ha)

În planul urbanistic sunt trecute în revistă, pe fiecare zonă în parte, utilizările admise, cu mențiunea că pentru orice obiectiv de investiții care va fi propus în viitor trebuie solicitat avizul Autorității Aeronautice. Doar în cazul terminalele este prevăzută înălțimea clădirilor (16 metri), în restul cazurilor fiind menționat că înălțimea va fi stabilită în baza avizului Autorității Aeronautice.

În continuare, Apix.ro vă prezintă în mod detaliat utilizările pe principalele trei zone de dezvoltare.

Zona 1 (terminale): terminale, turn control, zonă cargo, spații cazare, birouri, spații comerciale, prestări servicii (companii aeriene), depozitări materiale și carburanți pentru aeronave și mijloace auto, puncte control trafic, hangare, remize utilaje aeroportuare și PSI, construcții pentru gospodărirea utilităților, construcții pentru procesare deșeuri aeroportuare, drumuri – platforme auto – împrejmuiri de securitate, parcaje (la sol, subterane sau supraterane).

Zona 2 (activități dependente de aeroport): aviație utilitară, depozitări materiale și carburanți pentru aeronave și mijloace auto, hangare, remize utilaje aeroportuare și PSI, construcții pentru gospodărirea utilităților, construcții pentru procesare deșeuri aeroportuare, drumuri – platforme auto – împrejmuiri de securitate, industrie nepoluantă relaționată cu activitățile de aeroport, parcaje (la sol, subterane sau supraterane).

Zona 3 (servicii, birouri, comerț): prestări servicii, centre de afaceri, spații expoziționale, construcții pentru servicii publice (telecomunicații, bănci, reprezentanțe de companii aeriene etc.), birouri, construcții pentru cazare, showroom-uri, comerț, alimentație publică, drumuri de acces, parcaje.

„Soluția propune realizarea unei structuri urbane în principiu liniare, deservită de un bulevard reprezentativ legat de trama majoră a orașului și de străzi de deservire paralele cu acestea. În același timp, structura urbană ce urmează să se dezvolte este limitată în extinderea pe verticală de aceleași reglementări ale Autorității Aeronautice. S-a născut o propunere aflată la liziera pădurii Ciric, într-un zonă atractivă a Iașilor, un spațiu urban ce va deveni un pol de dezvoltare reprezentativ pentru întreaga regiune de dezvoltare nord-est”, se arată în PUZ, cu referire la zona 3 de dezvoltare.

În ceea ce privește accesul la aeroport:

„Principala propunere constă în realizarea unui bulevard de 4 benzi, câte 2 pe sens, cu spațiu verde pe mijloc, pentru deservirea întregii zonei de dezvoltare a aeroportului și pentru o legătură mai rapidă și mai funcțională cu trama majoră a orașului Iași. Denivelările de teren existente, terenul în pantă, permite rezolvarea pe unul sau 2 nivele a tuturor parcărilor necesare zonei de dezvoltare. Bulevardul este acompaniat de o rețea de străzi cu un prospect de 7 metri”, se arată în PUZ.

Coordonator al proiectului Apix.ro, lucrează în presă din anul 2005. De-a lungul timpului, a colaborat atât cu mass-media locale, cât și centrale.

Texte din arhiva categoriei Proiecte publice

EXCLUSIV apix.ro:

Mobilitate urbană

Facebook

Tu știi în ce cartier stai?

Cele mai citite articole din ultima lună:

Studii și analize

Mișcări civice

To Top