Connect with us

PMI se digitalizează: arhivă electronică cu toate documentele emise

Smart City

PMI se digitalizează: arhivă electronică cu toate documentele emise

Primăria va investi peste 2,4 milioane lei, bani europeni, în digitalizare. Scopul instituției este de a realiza o platformă electronică modernă în care să arhiveze toate documentele emise de municipalitate. Nu este vorba doar despre arhiva actuală, ci și de documente mai vechi de 10 ani.

Decizia pentru realizarea proiectului a fost adoptată astăzi de Consiliul Local (CL) într-o ședință extraordinară.

Conform hotărârii plenului, anual, angajaţii din administraţia publică locală înregistrează în programul informatic actual al registraturii aproximativ 500.000 de documente la care sunt anexate peste 5 milioane de acte justificative. De asemenea, Direcţia de Finanţe emite circa 700.000 de documente. La Finanţe există un program informatic pentru taxe şi impozite, dar acesta datează din anul 2006.

„Introducerea unui sistem modern, inovator, bazat pe tehnici digitale şi online, de gestiune a fluxului de documente şi arhiva digitală este critică atât pentru eforturile de planificare strategică şi bugetară, cât şi pentru celelalte sarcini administrate de autoritatea locală“, se precizează în decizia plenului CL.

Realizarea unui astfel de sistem va permite arhivarea electronică a tuturor documentelor emise, precum dosare fiscale pentru clădiri, acte urbanistice, documentaţii tehnice, hotărârile Consiliului Local, dispoziţiile primarului şi celelalte acte emise de autoritatea locală.

Sistemul va fi implementat în două etape: în primul rând va fi constituită arhiva electronică a documentelor actuale sau cu o vechime de până la 10 ani și, ulterior, vor fi digitalizate actele mai vechi de 10 ani. Peste 100 de persoane vor fi instruite în acest sens.

Texte din arhiva categoriei Smart City

EXCLUSIV apix.ro:

Mobilitate urbană

Facebook

Tu știi în ce cartier stai?

Cele mai citite articole din ultima lună:

Studii și analize

Mișcări civice

To Top