Connect with us

Strategie turism: 3,5 km de străzi pietonale în Centru

Pietonalul Ștefan cel Mare, foto: Target Media

Mobilitate urbană

Strategie turism: 3,5 km de străzi pietonale în Centru

Primăria a publicat strategia de turism a Iașului pentru perioada 2018 – 2030. Documentul a fost întocmit de un grup de experți de la Universitatea „Al.I.Cuza”, din cadrul Facultății de Geografie.

Experții propun o serie de proiecte care trebuie implementate pentru creșterea numărului de turiști la Iași. Printre acestea se numără și pietonalizarea unor străzi din zona centrală a Iașului.

Potrivit strategiei, proiectul prevede dezvoltarea unui circuit pietonal continuu în buclă, respectiv revitalizarea turistică și economică a axei str. Lăpușneanubd. Ștefan cel MareCostache NegriCuza Vodă, prin transformarea sa treptată în axă pietonală continuă.

„Proiectul vizează (faza A, 2018 – 2019) transformarea în pietonal a întregului bulevard Ștefan cel Mare și str. 14 Decembrie 1989 după ora 18.00 și în weekend, (faza B) închiderea completă a axei LăpușneanuȘtefan cel MarePalat (în 5 ani), (faza C) pietonalizarea completă a străzii C. Negri și Cuza Vodă (mixt pietoni/tramvaie). Se va stabili un set de măsuri legislative pentru activarea activităților economice turistice, urmărindu-se creșterea fluxului turistic, dar și pe transformarea Pietonalului într-un loc al manifestărilor creative, colective și sociale”, este un fragment din descrierea proiectului.

Străzile care ar urma să devină pietonale (prelucrare APIX):

Astfel, specialiștii spun că, în circa 5 ani, vor rezulta circa 3,5 km de străzi pietonale în total, iar acest lucru va determina o creștere cu 30% a traficului pietonal și o creștere cu 20% a activității comerciale din zonă.

În paralel, un alt proiect propus în cadrul strategiei vizează „fluidizarea circulației în Centrul Istoric”.

Proiectul presupune instituirea unei zone speciale în perimetrul delimitat ca Centru Istoric prin pietonalizare, crearea de sensuri unice și de spații de parcare supraetajate și instituirea unei taxe de tip vignetă pentru a intra cu automobilul în acest perimetru”, se arată în descrierea strategiei.

Una dintre țintele acestui proiect are în vedere crearea a 2.000 de locuri de parcare.

Strategia de turism a Iașului este un document strategic în premieră realizat la Iași.

Echipa de lucru a fost formată din specialiști de la Facultatea de Geografie: Mihai Bulai (manager proiect, prodecanul facultății), Lucian Roșu (asistent manager, expert Dept. de Geografie), Corneliu Iațu (prorector UAIC), Oana Stoleriu (expert Dept. de Geografie), Ema Corodescu-Roșca (expert Dept. de Geografie) și Alexandra Cehan (expert Dept. de Geografie). La întocmirea documentului au mai contribuit colaboratorii Emanuel Botez (designer grafic, Dept. de Geografie) și Ana Maria Opria (voluntar, Dept. de Geografie).

Echipa de lucru a fost sprijinită de un grup de consultare înființat la Primăria Iași, de mediul academic, de specialiști din mediul administrativ, de oameni din industria turismului, precum și de reprezentanți ai societății civile.

Strategia de turism propune multe alte proiecte utile pentru Iași, iar fluxul APIX va reveni în perioada următoare cu prezentarea altor inițiative.

Coordonator al proiectului Apix.ro, lucrează în presă din anul 2005. De-a lungul timpului, a colaborat atât cu mass-media locale, cât și centrale.

Texte din arhiva categoriei Mobilitate urbană

EXCLUSIV apix.ro:

Mobilitate urbană

Facebook

Tu știi în ce cartier stai?

Cele mai citite articole din ultima lună:

Studii și analize

Mișcări civice

To Top