Proiecte publice
A fost aprobată prima alocare substanțială pentru A8 care permite începerea lucrărilor pe două secțiuni (55 km)
La 10 ani de la momentul în care guvernarea USL (PNL-PSD) a respins indicatorii tehnico-economici ai autostrăzii A8, executivul a aprobat parțial investiția în proiect, respectiv construirea a aproape 55 km din cei 320 km cât este lungimea estimată a drumului rapid Ungheni – Iași – Tg Mureș.
Așa cum APIX.ro a anticipat încă de săptămâna trecută, guvernul a aprobat indicatorii pentru două secțiuni (55 km) care reprezintă, în fapt, capetele sectorului montan al autostrăzii. Amintim că ideea începerii proiectului cu aceste porțiuni a fost inițiată și susținută de către asociațiile care militează pentru construcția de autostrăzi, principala organizație fiind „Moldova vrea autostradă”.
Suma totală alocată ajunge la peste 6 miliarde lei, iar bani vor fi asigurați prin intermediul PNRR și de la bugetul de stat. Aprobarea indicatorilor permite guvernului să lanseze licitația de execuție, iar Ministerul Transporturilor a anunțat că acest lucru ar urma să se întâmple până la finalul acestui an.
„Până la sfârșitul acestui an vom lansa în licitație contractele pentru proiectarea și execuția acestor două secțiuni cu o lungime cumulată de 52 de km! Sunt pași concreți pentru construcția A8 (Autostrada Unirii) ce va avea o lungime totală estimată de 311 km (Târgu Mureș – Târgu Neamț- Iași- Ungheni)”, a declarat ministrul Sorin Grindeanu.
Cele două secțiuni sunt:
- Leghin – Tg Neamț, cu o lungime de circa 30 km. Valoarea investiției este estimată la 2,5 miliarde lei (inclusiv TVA). Acest tronson tranzitează județele Neamț și Iași. Pe această secțiune vor fi construite 13 poduri, 11 pasaje și 2 viaducte.
- Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, cu o lungime de circa 25 km. Valoarea investiției este estimată la 3,1 miliarde lei (incusiv TVA). Acest tronson tranzitează jud. Mureș. Aici vor fi construite 16 poduri, 16 pasaje și 4 structuri casetate, la care se adaugă un drum de legătură cu A3 (2,39 km).